Het is bijna zo ver!! - Reisverslag uit Eesveen, Nederland van Maartje Hartog - WaarBenJij.nu Het is bijna zo ver!! - Reisverslag uit Eesveen, Nederland van Maartje Hartog - WaarBenJij.nu

Het is bijna zo ver!!

Door: Maartje

Blijf op de hoogte en volg Maartje

19 Januari 2015 | Nederland, Eesveen

Nog even en dan is het zo ver! Op 7 februari ga ik vliegen naar Zuid-Afrika! Ik heb er echt super veel zin in, maar nu wordt het toch wel spannend.. De laatste dingen worden geregeld, paspoort, tandarts, wereldstekker etc. En mama en ik zijn afgelopen zaterdag nog naar de vakantiebeurs geweest om nog meer informatie te vergaren! Papa, mama en Mariëlle komen namelijk in mei ook 2 weken op vakantie en dan ga ik lekker luxe met hun mee! Maar voordat dat gaat allemaal nog wel eventjes duren.. Eerst ga ik namelijk studeren, ik ga een extra minor doen voor school, genaamd Wild life. Deze minor gaat over de dieren en de natuur in Zuid-Afrika, ik ga dan ook op verschillende safari's! :) Verder zou ik eerst verblijven op de school campus in Port Alfred, alleen heb ik vandaag gehoord dat ik toch in een lodge ga slapen! Deze lodge is vlakbij het Addo Elephant National Park en anderhalf uur rijden naar Port Alfred en naar Port Elizabeth. Ik ga één module doen en dat duurt 2 maanden. Wanneer dat afgelopen is ga ik twee weken rondreizen, misschien alleen of met andere studenten, dat zie ik dan wel weer! Het liefste ga ik dan naar Durban en dan van Durban naar Kaapstad, natuurlijk dan ook tussendoor wat stoppen, alleen weet ik niet of dit in twee weken tijd te bereizen is.. Ik moet dit namelijk in twee weken doen omdat papa, mama en Mariëlle dan komen!! Zij vliegen naar Kaapstad en dan ga ik met hun daar naar Robben Island (is de gevangenis waar Nelson Mandela heeft vastgezeten), de Tafelberg, Stellenbosch (is een wijnstreek) en het zuidelijkste puntje, daar zijn ook wilde pinguïns, hoe cool is dat! Daarna gaan we vliegen naar Johannesburg en vanaf daar gaan we een rondje rijden, o.a. Kruger Park, Panorama route, Swaziland, Hluhluwe park en de Drakenberg. Dan ga ik vliegen naar Australië en gaan papa, mama en Mariëlle weer terug naar Nederland! Voor Australië worden de plannen nu gemaakt dus dat laat ik nog wel een keer weten! Of je krijgt het te horen van Mariëlle, dat kan natuurlijk ook.

De volgende keer zal mijn berichtje komen uit Zuid-Afrika : Alicedale!

  • 21 Januari 2015 - 13:53

    Diantha:

    Leuk om te lezen! Ik ga je volgen! Succes met de laatste voorbereidingen!!

  • 01 Februari 2015 - 22:14

    Tante Wilma:

    We'll be watching you!!Take good care!!!! En kom veilig weer thuis! XXXXXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Maartje

Actief sinds 21 Maart 2011
Verslag gelezen: 184
Totaal aantal bezoekers 14608

Voorgaande reizen:

08 Mei 2015 - 09 November 2015

Australië

07 Februari 2015 - 07 Mei 2015

Zuid-Afrika

18 Maart 2011 - 16 Juni 2011

Stage Aruba!

Landen bezocht: