Sydney! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Maartje Hartog - WaarBenJij.nu Sydney! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Maartje Hartog - WaarBenJij.nu

Sydney!

Blijf op de hoogte en volg Maartje

12 Juli 2015 | Australië, Sydney

Toch maar even een verhaaltje over mijn twee maanden tijd in Sydney, oma dacht al dat ze mijn link per ongeluk had verwijdert, maar ik heb gewoon de hele tijd niks geschreven! Sorry! Het is nu natuurlijk niet meer mogelijk om alles wat ik heb meegemaakt nog te vertellen dus ik zal alleen even de belangrijkste leuke dingen vertellen! ;)

Na de eerste twee weken had ik natuurlijk mijn baantje en de eerste week (1 juni) mocht ik meteen zes dagen werken! Je kan je dus wel voorstellen dat ik daarnaast niet super veel heb meegemaakt. Op de vrijdagavond dat ik vrij was had ik met Anne en Carmen (Spaans meisje) afgesproken om de stad in te gaan, het was namelijk Vivid in Sydney (licht festival) en daar was ik nog helemaal niet naartoe geweest terwijl het al de laatste week was! Super mooi, op gebouwen schenen lampen, op 1 gebouw hadden ze zelfs een soort film dat werd afgespeeld, op het Opera house hadden ze ook een filmpje en in Darling Harbour hadden ze een licht fontein show, nu werkte ik natuurlijk in Darling Harbour en die show werd elk halfuur gegeven vanaf zes uur tot elf uur ’s avonds dus opzich had ik daar al wel veel van gezien maar echt even kijken had ik nog niet gedaan. Dus dat was echt super, 1 keer op de avond hebben ze vuurwerk bij de show en heel toevallig was dat net toen wij gingen kijken! Super leuk. Verder zijn we zondagochtend naar Blue Mountains gegaan, super vroeg opstaan want ik moest natuurlijk ’s avonds weer werken..

In de week van 8 juni hoefde ik alleen maandag, zaterdag en zondag te werken. Ik stond nog wel een dag extra ingepland maar ik werd ’s middags afgebeld dat het niet druk was. De maandag was de laatste dag Vivid, dus dat was echt super druk werken, toen had ik ook een dubbele shift. Dinsdag kon ik eindelijk even bijkomen van een hele drukke week en woensdag had ik een skype gesprek met mijn scriptie begeleider omdat ik helaas te horen had gekregen dat mijn scriptie niet voldoende was.. De dagen erna dus ook een beetje met scriptie bezig geweest en lekker series gekeken. Donderdagavond zijn we naar Ivy geweest, dat is de super luxe club waar ik vorige keer ook over geschreven had. Dat was super gezellig! :) Verder zijn Anne en ik begonnen met zwemmen, ’s avonds na haar werk gaan we naar een verwarmd buitenzwembad om daar lekker baantjes te trekken, vinden we allebei leuker dan hardlopen! Volgens mij twee keer gedaan in deze week!

In de week van 15 juni moest ik weer 6 dagen werken! Druk druk druk! Alleen maandag vrij, dus toen huur betaald en lekker relaxen. Verder hadden we die woensdagavond een afscheid van een collega dus lekker stappen maar helaas moest ik donderdag om 8 uur ’s ochtends werken! Dat was wel even zwaar dus, 3 uur naar bed en 7 uur opstaan.. Zaterdagavond zouden we ook weer gaan stappen, ik had met Anne (en meer mensen) afgesproken om haar in de stad te zien bij een club, maar daar stond echt een gigantische rij! Dus toch maar besloten om ergens anders naartoe te gaan en toen belanden we dus in een homobar! De eerste keer voor mij, dus was wel grappig! Ze hadden zelfs een optreden op een gegeven moment, drie travestieten op het podium haha was echt wel hilarisch! Toch niet echt een late avond geworden want moest zondag weer om 10 uur werken!

In de week van 22 juni moest ik vijf dagen werken, dus wel prima te doen dacht ik! Alleen er waren twee collega’s gestopt met werken en twee collega’s waren ontslagen! Dus ik had 3 dubbele shifts (maandag, zaterdag en zondag)! Lekker geld verdienen dus.. Wel lekker twee keer gezwommen met Anne!

En toen was het alweer mijn laatste weekje Sydney! Jeetje wat is de tijd voorbij gevlogen en natuurlijk had ik er super veel zin in om met Mariëlle te gaan reizen maar toch is het wel jammer dat ik Sydney gedag moest zeggen, gelukkig niet voor een al te lange tijd want natuurlijk komen Mariëlle en ik nog weer langs Sydney en dan zullen we Anne en haar zusje zien! Super veel zin in! :) Maar in mijn laatste weekje (29 juni) moest ik vier dagen werken, maandag weer een dubbele dienst dus ik had in drie dagen 30 uur gewerkt! Lekker verdienen!! Verder dinsdag al begonnen met tas pakken en ik moest natuurlijk nog druk met mijn scriptie bezig voor het reizen! Donderdagavond zijn we lekker uiteten geweest bij de Winery, daar werkt een Italiaans meisje die wij kennen, dat is zeker een aanrader, was super lekker eten! Nu zag ik laatst dat dit restaurant zelfs in de Lonely Planet wordt benoemd! Daarna zouden we nog naar Ivy gaan maar uiteindelijk niet zo’n zin dus lekker in een barretje nog een biertje gedronken! :) Vrijdag kwam het nieuwe meisje dat samen met Anne op de kamer gaat dus donderdagavond moesten Anne en ik de kamer een beetje ombouwen en schoonmaken. Zaterdag na het werken weer lekker stappen! Nou dat was me een avondje wel, super gezellig maar toch wel iets teveel gedronken… Het vervelendste hiervan was dat ik natuurlijk zondag zou gaan vliegen naar Alice Springs!! Ik moest dus om 10 over 8 de bus halen, maar ik had me natuurlijk verslapen, dus ik was behoorlijk gestrest, maar uiteindelijk was ik 10 over 9 op het vliegveld en ik vloog om 10 voor 10, dus lekker op tijd haha, 1 ding scheelde, ik hoefde niet in de rij om in te checken dus alles kwam goed! Lekker bijgeslapen in het vliegtuig en toen landen in Alice Springs! Ik zal over mijn aankomst in mijn volgende verhaal schrijven, misschien plaats ik die vandaag nog, dat is nog even afwachten! ;)

Hele dikke kus en knuffel vanaf Adelaide alweer! :)

  • 12 Juli 2015 - 11:52

    Matjedenhartog:

    Lieve Maartje ik dacht echt dat ik jou mailadres kwijt was dus je moeder gebeld dat je een paar weken en vergeten dat je 2 weken niet geschreven had begrijp ik maar ik was even vergeten dat je de kost moet verdienen dom he.
    Ik ben wel blij dat alles goed met je is en dat nu met Mariëlle verder gaat.
    Veel plezier samen en knuffeltjes.
    Tot de volgende keer.
    groetjes van Opa en Oma.

  • 12 Juli 2015 - 15:17

    Mams:

    Hoi Maartje,
    Gelukkig skypen wij, dus dat je verhaaltje wat later plaats vind ik niet zo erg.
    Inmiddels ben je alweer een week met je zusje op pad.
    En heb je vanmorgen prachtige foto's op facebook gezet !!

    Morgen gaan jullie met een camper op pad. Veel plezier samen !
    ook de groetjes van Kors

    xxx
    Lida

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Maartje

Actief sinds 21 Maart 2011
Verslag gelezen: 150
Totaal aantal bezoekers 14611

Voorgaande reizen:

08 Mei 2015 - 09 November 2015

Australië

07 Februari 2015 - 07 Mei 2015

Zuid-Afrika

18 Maart 2011 - 16 Juni 2011

Stage Aruba!

Landen bezocht: