Party, party and more party... - Reisverslag uit Cairns, Australië van Maartje Hartog - WaarBenJij.nu Party, party and more party... - Reisverslag uit Cairns, Australië van Maartje Hartog - WaarBenJij.nu

Party, party and more party...

Blijf op de hoogte en volg Maartje

03 September 2015 | Australië, Cairns

Hallo lieve mensen, de tijd vliegt hier weer voorbij, ondertussen is Mariëlle alweer bijna een week weg, echt niet te geloven. Mijn huidje is alweer behoorlijk bruin geworden van het mooie weer dat ik nu heb hier in Cairns, het is zo’n beetje 30 graden en dat noemen ze dan winter.. Ik ben dan ook zeker niet van plan hier in de zomer te blijven want dat zou echt veelste warm zijn! Veel plezier met dit veelste lange verhaal! haha

Donderdag 20 augustus:
We moesten ’s ochends vertrekken om met de veerboot naar Magnetic Island te gaan, echter stonden er borden aan de weg met veerboot maar dat bleek de verkeerde te zijn en daardoor hadden we onze gemist.. Toen moesten we een uurtje wachten. De veerboot ging lekker snel, we waren er met een halfuurtje, met de bus naar ons hosteltje dat aan het strand ligt, heeeerlijk. We zijn dus ook maar lekker aan het strand gaan liggen eventjes bij slapen. We sliepen met een Nederlands meisje op de kamer (Larissa) echt een leuke meid, daar hebben we super veel mee opgetrokken! ’s Avonds was het Ladies Night in het hostel en dat betekende punch voor 1 dollar voor de dames. Echter als de mannen een jurkje aan deden, mochten zij ook mee doen! En dus allemaal mannen in jurkjes, echt hilarisch! Vervolgens werd er een spel gespeeld waarbij je met je mond een stuk karton van de grond moest pakken zonder je handen te gebruiken, maar daar hebben wij niet aan meegedaan.

Vrijdag 21 augustus:
Er was ons verteld dat het ’s ochtends het mooiste was om te snorkelen, dus wij lekker op tijd uit bed om een rondje te snorkelen. Daarna wilden we met Larissa een barbie auto huren, maar die waren geboekt voor de dag dus dan maar de volgende dag. Toen hebben Mariëlle en ik maar besloten om een wandelingetje te gaan maken. Echter waren we niet zo heel slim want dit was zo rond 1 uur wat betekend dat het echt super warm was! Moesten we lekker een heuvel beklimmen dus wij zweette ons natuurlijk dood. Maar eenmaal de top bereikt was het het zeker waard! Het uitzicht was echt super mooi en we konden zelfs een manta ray zien zwemmen in de zee! Echt super gaaf. ’s Avonds gingen we weer stappen in het hostel, het was een spannende avond voor mij want ik zou te horen krijgen of ik mijn scriptie had gehaald! Ik liep dus een aantal keer terug naar onze kamer om even op de wifi op Mariëlle haar laptop te checken. Natuurlijk elke keer geen email ontvangen.. Toen ik terug kwam na het checken was iedereen opeens verdwenen, lekker typisch weer dit.. Natuurlijk iedereen uiteindelijk wel weer terug gevonden!

Zaterdag 22 augustus:
We zouden in de barbie auto gaan rijden, super leuk maar toen kwamen we erachter dat onze portemonnee verdwenen was.. Toen ik de avond ervoor mijn mail ging checken was Mariëlle m dus gepeerd maar helaas vergeten de portemonnee ook mee te nemen.. Dat was wel even stressen want daar zat echt alles van ons in! Geld, rijbewijs, alle credit cards en pinpasjes.. Lekker geregeld weer.. Gelukkig kregen we de borg van onze sleutels terug, dus hadden we 40 dollar plus nog 5 dat ergens los in een tasje zat.. Maar we moesten ook weer terug met de veerboot en ons ticket was ook gestolen dus dat zou ons al 25 dollar kosten. We zijn ook maar lopend naar de veerboot gegaan want de bus zou ons ook te veel gaan kosten want we gingen ervan uit dat we pas op maandag weer geld zouden hebben als de Australische bank weer open ging. Eenmaal bij de veerboot werkte er een super lief meisje die ons wel gratis de boot op mee wou nemen!! Super chill hadden we toch alweer 25 dollar uitgespaard! Dit was een andere boot dan de heenreis omdat die dus goedkoper (en langzamer) is. Dat betekende wel dat onze camper een behoorlijk stuk lopen verder op stond. Het super lieve meisje bood dus ook nog eens aan om ons naar de camper te brengen omdat ze toch klaar was met werken! Eenmaal bij de parkeerplaats moest en zou ze ons ook nog eens 20 dollar geven! Echt sommige mensen zijn te goed voor de wereld! Zoo lief! Vervolgens heb ik ook nog een super lief vriendinnetje in Sydney zitten die mij ook wel geld wilde lenen, nou zou je denken hoe dan vanuit Syndey naar Townsville, maar dat kan hier dus heel makkelijk, zij kan op haar telefoon aangeven dat ze geld wilt pinnen zonder haar pinpas, super chill dus want ik kon zo bij de atm 200 dollar pinnen! Echt zooo lief! Onze problemen waren dan eigenlijk ook zo voorbij! We zijn uiteindelijk nog helemaal doorgereden naar Port Douglas en daar op een gratis plekje geparkeerd. We hadden nog wat restjes dus dat hebben we allemaal bij elkaar gestopt en zo hadden we toch maar weer een luxe maaltijd!

Zondag 23 augustus:
Wakker worden in Port Douglas, wilde we eerst het stadje in en vragen of er een mooie wandeling ofzo was. Nou het duurde behoorlijk lang voordat we eindelijk in het centrum waren want er was een wielrenners wedstrijd bezig. Maar het was zeker de moeite waard, het is echt een super schattig stadje! Er was ook nog een marktje dus toch maar even een souvenirtje voor ons neefje gekocht.. Uiteindelijk bleek dat er verder in Port Douglas niet echt iets te doen was, dus zijn we door gereden naar Daintree forest. Dat is een regenwoud, we moesten wel met de veerboot over koste ons natuurlijk ook weer 25 dollar. Maarja dankzij lieve Anne was dit geen probleem. We zijn eerst helemaal naar het einde gereden, dat we niet meer verder konden omdat er een rivier over de weg liep.. jaja, alweer… haha Toen op de terug weg een aantal keer gestopt voor foto’s en wandelingen. Het was echt super mooi en gaaf om te zien! Vervolgens zijn we doorgereden naar Cairns en daar hebben we random op een parkeerplaats geparkeerd.

Maandag 24 augustus:
We wilden eigenlijk wel graag even onze spullen opladen omdat we niet zouden gaan rijden dus zijn we ’s ochtends om 10 uur maar meteen naar een camping gereden. Daar hadden we ook nog eens gratis wifi dus dat was wel chill. Daar hebben we dan ook goed gebruik van gemaakt, een aantal uren achter de laptop vertoeven. Dat viel nog best tegen want het was echt super heet dus soms echt even verkoeling zoeken in de camper. ’s Avonds hadden we afgesproken met Larissa die we op Magnetic Island hadden ontmoet, we zouden wat gaan eten. Echter toen we Larissa eenmaal hadden gevonden, bleek dat ze alweer plannen had gemaakt om een kroegentocht te doen, nou vooruit dan maar, wij doen ook wel mee. Nou dat was me een feestje! Omdat we met de camper waren gegaan, kon Mariëlle niet drinken dus van alle gratis drankjes die we gehad hadden, had ik er dus 2.. Nou dat ging natuurlijk wel snel kan je je bedenken. Het was echt een leuke gezellige avond waarop we veel mensen hebben leren kennen.

Dinsdag 25 augustus:
We hadden een boottochtje geboekt naar het Great Barrier Reef. Dat betekende dus lekker op tijd opstaan en dat ging niet zo heel makkelijk na zo’n leuke avond. Aan het begin op de boot was ik ook nog behoorlijk misselijk van alle schommelingen maar toen we eenmaal stil lagen en we konden beginnen met snorkelen, was alles over. Echt het snorkelen was PRACHTIG echt je kan het je niet voorstellen zooo mooi. Echt mooie vissen mooie koralen, rare schelpen rare beestjes geen flauw idee wat het allemaal is maar het is echt fantastisch om je daar eventjes naar mogen te kijken! Onze tweede snorkelplaats was ook heel mooi en daar hadden we weer het geluk om een schildpad te spotten! Joepie, dat is dan nummer 5! ’s Avonds had Larissa afgesproken met twee Nederlandse jongens, maar wij wilden nog even wat restjes eten dus zijn pas veel later gegaan. Het was weer een gezellige avond in Gilligans, waar we Nick, Ferry en Geert hebben leren kennen. We hadden afgesproken om met zn alle naar Tablelands (een gebied met allemaal watervallen) te gaan de volgende ochtend.

Woensdag 26 augustus:
We hadden om 10 uur afgesproken om te vertrekken, maar eenmaal bij Gilligans aangekomen stond alleen Geert klaar om te vertrekken. Nick en Ferry gingen het allemaal niet redden (watjes!) dus zijn we maar met z’n drieën gegaan. We hebben twee mooie meren bezocht, een hele aparte boom en nog 3 watervallen. Voor de boom moet je maar naar de foto’s kijken als ik ze plaats op fb want het is niet echt uit te leggen. Bij 1 van de drie watervallen hebben we even lekker gezwommen in het ijskoude water.. Zo was de dag eigenlijk snel voorbij en ’s avonds waren we bekaf dus zijn we lekker op tijd naar bed gegaan!:D

Donderdag 27 augustus:
SKYDIVEEE!! Whoehoeee daar hadden we zin in! Er stond op onze voucher dat we om 20 over 7 opgehaald zouden worden dus wij stonden klaar (met wat moeite want we hadden ons een beetje verslapen..). Echter kwam er maar geen busje, toen dus het bedrijf maar even gebeld en toen bleek dat we pas om 20 over 10 werden opgehaald, dat was wel fijn want dan konden we dus nog even ons bedje in springen. Eenmaal opgehaald bij de Skydive, waren we super snel aan de beurt! Echt super chill, filmpje kijken, pakkie aan en gaan met die banaan! Daar gingen we vliegen boven Cairns, echt super mooi uitzicht! En toen de jump het was echt weer fantastisch! De vrije val is echt super gaaf en dan daarna lekker rustig zweven door de lucht. HEEEERLIJK!! Na de skydive zijn we weer naar de camping gereden want we moesten nog een wasje draaien en we hebben nog even op onze laptopjes zitten prutsen. ’s Avonds was Mariëlle haar laatste avondje alweer! :( NIET LEUK! We zijn dus maar met de bus naar het centrum gegaan en lekker een feestje gevierd in Gilligans. En ’s avonds weer terug met de taxi.
Vrijdag 28 augustus:
Daar gaat ze dan, mn lieve zusje en inmiddels beste vriendinnetje. Super leuk voor haar een nieuw avontuur maar voor mij eigenlijk ook! Toen maar afgesproken met Larissa en haar vriend (die was woensdagavond aangekomen) daarmee een rondje door de stad gedaan en even bij het zwembad gelegen. ’s Avonds natuurlijk weer lekker stappen! :P haha

Zaterdag 29 augustus:
Ik ben lekker aan het zwembadje in Gilligans gaan liggen (ik sliep ergens anders maarja haha) Na een poosje kwamen Nick en Ferry er ook gezellig bij liggen. Toen hoorde we dat er een soort festival was bij de Lagoon dus daar zijn we om 4 uur naartoe gegaan. Er was een show en daarna een muziekbandje. Vervolgens was er een parade en ’s avonds was er nog vuurwerk. Kate, een meisje die we hadden leren kennen op Airlie beach ’s avonds aan dus ik had afgesproken met haar om naar het vuurwerk te kijken. Daarna hebben we nog lekker gechillt en naar muziek geluisterd. Daarna was ik echt dood moe, dus ben lekker om 10 uur naar bed gegaan.

Zondag 30 augustus en Maandag 31 augustus (vrijwel hetzelfde gedaan):
Ik had met Kate afgesproken om naar de Lagoon te gaan, daar hebben we zo’n beetje van 10 tot 5 gelegen, lekker bruin bakken! :D ’s avonds weer uitgeweest met Nick, Ferry, Larissa, Geert en Matt. Maandag was de laatste avond voor Geert, dus toen hebben we samen even wat gedronken.

Dinsdag 1 september:
Ik had met Kate afgesproken om naar Fitzroy Island te gaan. Ze had namelijk een goedkope deal gevonden, voor de helft van de prijs. Eenmaal aangekomen wilde we toch even sportief doen, dus naar de vuurtoren lopen. 1,8km dus dat valt best wel mee dachten we. Echter was het een super stijl pad en het was 30 graden dus het was echt super zwaar! Eenmaal bij de vuurtoren was het uitzicht wel heel mooi. Op de terugweg toch maar besloten om naar een nog hoger uitkijkpunt te gaan, dat bleek wel echt de moeite waard te zijn maar jeetje, wat was dat zwaar!! Ik had 1,5 liter water gedronken maar ik had echt spijt dat ik niet meer water had, want dat had ik echt nog nodig! Na de wandeling dus meteen het water in gesprongen, even afkoelen! Vervolgens ander halfuur geluierd op het strand en daarna nog even gesnorkeld, was ook echt weer super mooi! Ook nog een super mooie rog gespot, met blauwe “lichtgevende” stippen. ’s Avonds weer lekker stappen.

Woensdag 2 september:
Ik ben weer met Nick en Ferry naar de lagoon geweest en ’s avonds was hun laatste avondje, dat moest natuurlijk nog wel even goed gevierd worden! :)

En toen was het alweer donderdag 3 september. Ik heb net even mijn cv aangepast want ik wil proberen op een boot te werken zodat ik gratis kan duiken. Nu dus even mijn blog typen en dan moet ik zo maar even mijn cvtjes gaan uitdelen (eerlijk gezegd helemaal geen zin in maar het moet gebeuren). Dit weekend gaat echt super worden want Anne komt!! :D Lekker stappen en we gaan raften zaterdag! Ik heb er echt zin in! :D

Dikke kus en knuffel

  • 07 September 2015 - 21:02

    Wilma:

    Zie email, k wil je even helemaal voor mezelf Haha xx

  • 21 Februari 2016 - 21:46

    Marielle:

    Lekker late reactie, sorry.. Kwam ineens je email tegen en dacht, laat ik het nu maar gaan lezen!!!
    En dan begint het eigenlijk meteen met t slechte nieuws over de portemonee.... Wat een ellende. En nu vergeet je ook nog te vertellen dat je je studie hebt gehaald, hahaha.

    Hahaha, het avondje stappen in Cairns dat ik reed. Jij was inderdaad lekker los..... Mooie week, Cairns is wel een plek waar ik terug wil komen voor de feestjes en het weer!!! (a)

    Ik snap je verhaal met de boom nog steeds niet, ik zit maar te wachten tot er een foto op komt van de boom..... Hahahaa

    De Skydive... Ik heb m vorige week nog terug gekeken met Chloe, zo leuk om terug te zien!! Ik twijfel zo om het weer te doen, hahaha. Maar goed, geld besparen...

    En ons laatste avondje was super tof. Ik vond het fantastisch!! :)

    WEG ben ik dan. Krijg er weer kriebels van, wat is het al lang geleden! Over 6 dagen alweer 6 maanden geleden!! Ik mis je wel al, ondanks dat ik je met Kerst nog gezien heb.

    Hahaha, al die rotwandelingen midden op de dag, toch voordeel dat wij er in de winter waren en gewoon onze wandelingen konden doen! Ik probeer hier nu zoveel mogelijk naar centre of nz te gaan, maar ga echt niet voor 7u in de avond!!! (a) Ik heb m gister nog gedaan met Grejanne en Gusta, rond 1u. Nou heeft Gusta geen conditie, dus was het voor mij een peace of cake, maar het was alsnog super warm, haha.

    WOEHOE, op naar je volgende verhaal???

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Maartje

Actief sinds 21 Maart 2011
Verslag gelezen: 224
Totaal aantal bezoekers 14623

Voorgaande reizen:

08 Mei 2015 - 09 November 2015

Australië

07 Februari 2015 - 07 Mei 2015

Zuid-Afrika

18 Maart 2011 - 16 Juni 2011

Stage Aruba!

Landen bezocht: