Onze eerste echt roadtrip met Campervan! :D - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Maartje Hartog - WaarBenJij.nu Onze eerste echt roadtrip met Campervan! :D - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Maartje Hartog - WaarBenJij.nu

Onze eerste echt roadtrip met Campervan! :D

Blijf op de hoogte en volg Maartje

17 Juli 2015 | Australië, Adelaide

Maandag 13 juli:
Voor 10 uur uitchecken dus lekker uitslapen, toen op naar het camperverhuurbedrijf om onze eerste campervan op te halen! :D Daar hadden we natuurlijk super veel zin in! Vanaf daar wilden we naar Mount Lofty, dat is een berg vlakbij Adelaide met botanic gardens, onderweg nog even boodschappen ingeslagen.. Eenmaal op Mount Lofty, was het wel erg mooi maar het viel alsnogwel een beetje tegen, we verwachten dat het in de zomer veel mooier zal zijn, het is toch winter hier.. Daarna zijn we naar McLaren Vale gereden, dat is een wijnregio en daar konden we een mooie route rijden met de auto, mooie foto’s gemaakt! :) Daarna door naar Victor Harbour, maar wel de toeristische route, lekker om langs ‘mooie’ fotopunten, al konden we die dus niet vinden.. Wel nog wat kangaroes gezien! :D Eenmaal in Victor harbour was het alweer donker, dus geparkeerd op een parkeertereintje aan het strand en daar lekker eten gemaakt, spelletjes gespeeld en slapen!

Dinsdag 14 juli:
Mariëlle was heel goed voorbereid naar Australië gekomen, namelijk zonder haar jas! Ik had natuurlijk via Skype wel gezegd dat ze een jas nodig zou hebben, want ja het is hier winter! Maar jullie kennen Mariëlle wel, die is een ‘beetje’ eigenwijs.. Oftewel onze dinsdagochtend bestond uit zoeken naar een jas! Ik heb natuurlijk ook nog wat nieuwe kleertjes geshopt, ik hoef voorlopig namelijk niet te vliegen, dus ik kan eindelijk inslaan! :D haha Daarna hebben we een wandeling gemaakt naar een eiland bij Victor Harbour, daar kon je een rondje lopen, was erg leuk! Daarna door naar het volgende stadje, Port Elliot en daar konden we een mooie wandeling langs de kliffen/strand maken. Vervolgens door naar Goolwa, daar maar even een informatiecentrum ingegaan, die adviseerde ons om naar de Murray Mouth te gaan. Daar komt de Murray River uit in de zee en schijnbaar gaan alle Australiers daar naartoe. Het was wel mooi, maar om nou te zeggen prachtig echt daar moet je naartoe, nee.. Vervolgens zijn we gaan rijden naar Meringie, helemaal om het water heen, moesten we bij Wellington zelfs nog met de veerboot over de Murray River! Dat was even spannend voor Mariëlle, maar dat heeft ze prima gedaan! Eenmaal op de camping was het alweer kwart over 6, lekker eten en vervolgens Mariëlle haar CV bijwerken, want ze had twee reacties via Facebook gehad voor haar stage in Nieuw Zeeland (duimen dus!!)

Woensdag 15 juli:
Wakker worden voor Lake Albert, lekker in de zon met Pelikanen 2 meter verderop, dat is zeker leuk wakker worden!! Verder lekker door Coorong National Park scheuren plus nog wat wandelingen. Was heel mooi, onze eerste wandeling zou bij een Pelikanen broedplek zijn, maar blijkbaar zijn ze daar niet in de winter, geen 1 pelikaan gezien. Maar het was wel een leuke wandeling langs het strand! Onze tweede wandeling was wel leuker, eerst liepen we langs een salt lake, dat meer was dus helemaal wit en vervolgens langs een pink lake, dat meer was dus helemaal roze!! Alleen wel lastig om op de foto te zetten.. Vervolgens gingen we op weg naar Joost, hij woont in Parilla, dat is echt een heel klein dorpje 2,5 uur rijden vanaf Adelaide. Dat was dus een rit van 3,5 uur vanaf waar wij waren.. Daar ’s avonds uiteten geweest in de pub, want meer hebben ze daar ook niet! Haha lekker schnitzel gegeten en nog een aantal drankjes, ja die kon Mariëlle de volgende dag nog wel goed herinneren.. ’s avonds geslapen aan de kant van de weg, we zouden namelijk de camper bij Joost neerzetten, maar het had de afgelopen dagen zo erg geregend dat het een behoorlijk modder pad geworden was waardoor we daar niet naartoe konden rijden..

Donderdag 16 juli:
Joost heeft ons ’s ochtends de boerderij laten zien waar hij werkt. Dan denk je misschien dat dat zo gedaan is, maar dat duurde zo’n ander halfuur! Haha super groot bedrijf waar hij werkt en hij had ook veel leuke dingen te vertellen. Zo zijn er mensen die als ze kangaroes aanrijden hun staart afhakken om aan hun honden te voeren! Blerghhh! Vervolgens onderweg naar Grampians National Park, onderweg was het nogal spannend want ons benzine lampje ging opeens branden, maar op dat moment waren we in the middle of nowhere, dus dat was nogal spannend! We moesten zeker nog 70 km rijden tot het volgende tankstation!! Maar uiteindelijk gehaald, phoee, gelukkig maar! :D Eenmaal in de Grampians aangekomen, lekker door de bergen crossen, een mooi uitzichtspunt bekeken en een kleine wandeling gemaakt. We hadden van te voren al gepland waar we wilden slapen, op een gratis camping met toilet en douche! Eenmaal aangekomen hadden we behoorlijk trek, dus eerst lekker eten, daarna wilde ik een lekkere douche nemen, maar bij de douche aangekomen bleek dat dat een emmertje was met een douchekop eronder.. Dus toch maar geen douche, daarbij was er trouwens ook geen licht.. ’s Avonds maar weer bezig geweest met blog schrijven en Mariëlle met flimpje maken. Daarna filmpje gekeken! :D

• 18 Juli 2015 - 19:07

Matje :

Lieve meisjes jullie reisverslag gelezen en begrepen dat jullie je heel goed vermaken.
    Gezellig zo samen op reis wil de een wel eens links af en de ander rechts of is de chauffeur de baas
    Een vraagje rijden ze in Australie links van de weg ik denk het wel omdat het toch onder Engels
    bewind staat?
    Het z al wel een heel dik fotoboek worden met zoveel foto,s maken
    We wensen jullie nog veel reisplezier samen
    veel lieve groetjes van Opa en Oma.

• 19 Juli 2015 - 11:38

Carla:

Wat een avonturen.
    zoveel te beleven en te zien. leuk om te lezen allemaal.
    Heel veel plezier en genieten samen en duimen voor de stage.
    kus Carla