Having a goooooood time! - Reisverslag uit Alicedale, Zuid-Afrika van Maartje Hartog - WaarBenJij.nu Having a goooooood time! - Reisverslag uit Alicedale, Zuid-Afrika van Maartje Hartog - WaarBenJij.nu

Having a goooooood time!

Blijf op de hoogte en volg Maartje

27 Maart 2015 | Zuid-Afrika, Alicedale

Woensdag 18 maart:
Woensdag hadden we een praktijk les bij Keton on Sea, we zijn daar gaan kijken naar de beestjes en koralen die daar leven! Dus daar liepen we met zn 17en met vier schepnetjes over het strand op zoek naar beesten. Uiteindelijk best wel veel gevonden, een grote zeeslak, een aantal zeesterren, krabbetjes en een pinguïn! Dat was echt super leuk en ook echt geluk want die komen daar niet vaak voor! Helaas geen inktvis gezien, die zien ze normaal wel. (Het leek mij wel leuk om een inktvis inkt te zien spuiten over iemand anders heen! Hahah) Na de praktijk hadden we weeeekend! Ik ging met Sarah en Sharon de Garden route doen en we hadden de eerste nacht accommodatie in Mosselbay. Tussendoor hadden we nog een stop gehad bij Keurboomstrand. En rond half 8 kwamen we dan aan in Mosselbay! :) Een aantal andere van onze klas zouden het weekend naar Kaapstad gaan en zij verbleven ook in Mosselbay dus hadden we samen afgesproken om te eten. Lekker gegeten in een restaurantje aan de zee.

Donderdag 19 maart:
We wilde ’s ochtend een wandeling maken in Mosselbay, langs de kust. We hadden namelijk gehoord van onze docent dat dat wel mooi was. Alleen toen we gingen vragen bij het informatie centrum zeiden ze dat het een wandeling was van 6 uur!! Dat was natuurlijk niet de bedoeling.. We zijn dus maar begonnen met lopen en zouden terug lopen over hetzelfde stuk. We zouden namelijk ’s middags naar Oudtshoorn gaan, want daar hebben ze grotten. Op Google Maps stond dat het een uurtje rijden was, maar helaas klopte dat niet helemaal, we waren een halfuur eerder weg gegaan maar alsnog waren we een halfuur te laat! De route naar Oudtshoorn was echt super mooi, verschillende vegetaties (jajaa, dat leer ik allemaal op school haha!) en een poosje reden we door de bergen in de wolken! Toen we dan eindelijk bij de grotformaties waren, waren we toch wel een beetje zenuwachtig! Iemand vertelde ons namelijk dat een aantal jaar geleden iemand perse de adventure tour wou doen (ook al was dat 4x afgeraden..) en die vrouw kwam toen vast te zitten! Het ergste daarvan was dat er al mensen voor haar de grot in waren gegaan, dus die konden ook niet meer terug! Uiteindelijk had die vrouw een 13 uur vastgezeten!! Gelukkig stond er wel een houten systeem met de gaten in de grote van de grot, dus dat konden we van te voren even testen! Eenmaal in de grot kwamen we eerst in twee grote ruimtes, dat was heel mooi! Daarna begon de tocht! Eerste moesten we een hele lange ladder opklimmen, dat was al niet echt een pretje, en toen kwamen we al meteen in de Love Tunnel, dat was de tunnel waar de vrouw vast kwam te zitten.. Ik ben opzich niet claustrofobisch, maar op het moment dat je daar door die tunnel loopt en je moet wachten op de gene voor je en je kan ook niet terug lopen, dat is niet zo fijn.. Toen kwam een tunnel waar we niet normaal doorheen konden lopen, dus moesten we gebukt lopen, die tunnel was ongeveer 8 meter. Later hadden we een tunnel die ongeveer 2 meter omhoog ging maar ook heel krab was! Dat was wel echt grappig! En als laatste nog een tunnel waar we tijgerend doorheen moesten! We hadden op het einde van de tunnel 27 cm om doorheen te gaan! Dat was echt grappig. En toen als laatste nog een keer door de Tunnel of Love. Toen we terug waren vonden we dat we wel een biertje verdient hadden na die inspanning! Haha Toen we weer terug reden hebben we nog wat mooie foto’s en filmpjes gemaakt. :) We zouden slapen in Wilderness maar wilde eigenlijk nog wel even langs Victoria Bay (vlakbij George) omdat onze docent gezegd had dat het een mooie baai was en het stond ook benoemt in de Lonely Planet. Daar konden we nog net een kwartier zijn voordat het donker werd! :) Toen door naar onze accommodatie en die was nogal moeilijk te vinden.. Uiteindelijk maar ergens gevraagd en toen konden we het wel makkelijk vinden. Het liefste wouden we daar ook eten, maar helaas was de keuken al gesloten (om half 8!!!) Dus toen maar naar het stadje zelf en daar lekker gedineerd.

Vrijdag 20 maart:
Vanaf Wildernes konden we kiezen of een wandeling naar watervallen of naar het strand via een mooie route. We wilden naar het strand lopen omdat we in Hogsback ook al watervallen hadden gezien. De route was starten in Wilderness, naar Victoriabay en dan terug, dat zou 3 uur duren, dus dat leek ons wat lang. Dus zijn we naar Victoriabay gegaan en wilde we vanaf daar beginnen en dan terug gaan, zodat we dan niet zo ver hoefde te lopen. Wij daar dus naartoe, super mooi weer, maar we wisten niet waar het pad begon! Wij daar zoeken en rond lopen, mensen vragen en uiteindelijk had Sharon geen zin meer dus die ging lekker zonnebaden, ik en Sarah wilde het toch nog proberen en na nog 1x verkeerd lopen, dan toch het begin van het pad gevonden.. (er stonden dus ook helemaal geen bordjes niks, alleen een smal paadje wat niet eens op een pad leek! Haha Nadat we daar even gelopen hadden kwamen we uiteindelijk op het echte pad (dat was een treinspoor trouwens), dat liep langs een berg met een aantal tunnels en uiteindelijk moesten we over een (aardig hoge) brug. Sarah vond dat allemaal wel leuk, die liep zelfs over de houten balken, maar ik liep liever iets veiliger aan de zijkant.. Eenmaal aan de andere kant was er een grot en daar leefde een aantal mensen, hadden allemaal schelpen opgehangen als versiering. Er was een vrouwtje en die maakte armbandjes enzo die je kon kopen en blijkbaar leefde er ook een man (die noemde ze de caveman) die een rondleiding gaf door de grot, maar die was even boodschapjes doen! Haha Na de wandeling wilde we naar Knysna gaan, want daar zou om half 1 een boot tour starten. Wij dus mooi op tijd daar aangekomen, ging de tour niet door!! Super stom, er was wel een andere boot tour maar die was pas om 3 uur. Dus wij even bij het ‘haventje’ rond gelopen, daar waren wat winkeltjes en geluncht. Toen met de boot gevaren, we zouden naar de ‘drie hoofden’ gaan, ik had er wel over gelezen in de Lonely Planet, maar eigenlijk wisten we geen van drieën wat het precies was, we gingen ervan uit dat er drie eilanden zouden zijn ofzo. Dus wij zitten in de boot en na een halfuur ofzo gingen we weer terug! Geen idee waar de hoofden nou eigenlijk waren haha! Ze hadden wel wat verteld tijdens het varen, maar wij hadden natuurlijk geen zin om te luisteren haha. De tour viel uiteindelijk dus best wel tegen.. Na de tour gingen we naar ons volgende verblijf: Tsitiskamma! Dat is een nationaal park en staat bekend om het bos maar het ligt ook aan de kust. ’s Avonds lekker uiteten geweest.

Zaterdag 21 maart:
We hadden om half 12 een kano tripje geboekt, maar eigenlijk wilde we daarvoor ook wel iets doen. Dus zijn we naar de ‘Big Tree’ geweest! Nou je kunt het vast al raden, het was een hele grote boom! Haha en het mooiste van alles was dat er bomen waren met naamplaatjes en we hadden natuurlijk van school een opdracht gehad dat we 10 bomen moesten identificeren, dus wel zo makkelijk als we de naam al wisten haha! Toen kanoën, maar natuurlijk was er geen zon maar alleen wolken! Wij wilde dus een wetsuit aan! Eerst moesten we zo’n 20 minuten lopen om bij de kano’s te komen, toen zagen we nog meer bomen met bordjes! Dus we wisten al dat we daar nog een keer naartoe moesten gaan! Haha Eenmaal bij de kano’s, eerst een stukje gevaren en toen gingen we op een soort van luchtbedden over het water verder, bij het ‘einde’ kon je soort van surfen op het luchtbed en andere trucjes, dat was leuk! Daarna hadden we nog een rockjump, van ongeveer 4 tot 5 meter hoog in het water! Super leuk! :) En daarna weer terug kanoën, maar dit keer moesten we terug via de zee en die was best wel heftig! Na het kanoën wilde snorkelen, want dan konden we mooi onze wetsuits aanhouden! Alleen Sharon ging niet mee. Sarah en ik dus het water in en de zee was zoooo koud! Echt niet normaal! Elke keer dat we onze hoofden onder water deden om te kijken kregen we een brainfreeze! Toen we er eenmaal gewend aan waren was het wel prima en konden we mooie visjes kijken! Ook de koralen waren mooi! :) Na het snorkelen dus flink onderkoelt dus lekker douche en lunchen! :) Na de lunch wilde we dus nog wat bomen op de foto zetten! JOEPIEEE hahaa vanaf daar weer naar de plek gelopen waar we de kano’s lagen, daar waren ‘hanging bridges’ daar wou Sarah nog wat foto’s maken, op het moment dat wij daar stonden schreeuwde Sharon opeens naar ons, dus wij kijken waren er 3 otters! Echt super leuk want die had ik nog nooit in het wild gezien! :) Dus wij weer terug en ze waren echt heel dichtbij, super leuk om naar te kijken. Daarna gingen we terug naar onze accommodatie want de mensen die naar Kaapstad gingen zouden ook naar Tsitiskamma komen. We zouden daar uiteten gaan en ik wilde heel graag naar een restaurantje dat draait om Marilyn Monroe en Elvis Presley. Echt super leuk restaurantje! Er lagen zelfs kleren en pruiken en dat kon ik natuurlijk niet laten liggen zonder er iets te doen hahah! Dus een aantal leuke foto’s gemaakt, die komen nog wel een keer online (of niet hahah).

Zondag 22 maart:
Bungeeee! Haha nou dat was dus eigenlijk voor mij niet de bedoeling. Ik zou mee gaan op de brug omdat andere wel gingen springen. Maar eenmaal op de brug dacht ik toch: Fuck it! ik doe het gewoon! Dus toch maar gegaan! Echt ik was zooo bang! Het filmpje is echt hilarisch om te kijken! Ik durfde ook echt niet goed naar het randje te lopen en ik heb ook echt geen moment naar beneden gekeken! Toen de jump, nou ze zeiden dat ze terug zouden tellen van 5,4,3,2,1 jump, maar volgens mij was het meteen JUMP haha, dus ik gesprongen, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik het helemaal niet zo leuk vond! Aan het begin was het heel leuk, het gedeelte naar beneden, maar toen ging ik weer omhoog en ik draaide helemaal rond! Ik werd er een beetje misselijk van en ik had het gevoel dat al mijn bloed in mijn voorhoofd zat. Dus toen de man mij kwam optakelen was ik heel erg blij en pakte ik zijn benen vast! Maar blijkbaar wou ie dat niet hebben, haha, ik moest zn benen namelijk weer loslaten haha! Eenmaal boven voelde ik me meteen al beter, maar ik had zo veel adrenaline en ik had zoveel emoties opgekropt dat ik gewoon moest huilen! Haha zo blij dat het over was! (Het ergste daarvan was dat er nog twee andere moesten springen, niet echt leuk voor hun dus haha) Na de jump gingen we terug naar huis, maar we wilde wel langs Jeffrey’s bay want Sarah wou kijken voor een nieuwe bikini. Daarna gingen we naar huis! :) eenmaal thuis met andere bijgepraat want die waren naar Graaff Reinet, Cradock, Hogsback en East London geweest.

Maandag 23 maart:
’s Ochtends hadden we PBL en daarna ben ik bezig geweest met module opdracht. ’s Middags hadden we een game drive in Amakhala, dat was ook een assessment drive, maar de persoon die ons reed, deed het niet zo goed.. Ze zei namelijk dat er Impala’s stonden maar het waren duidelijk Springbok! Later was het heel grappig want er waren vogels naar elkaar aan het fluiten en de guide zei dat het Bokmarie waren, toen vroeg de assesor welke van de twee Bokmarie was en toen zei ze de linker! En ze ging in het boek zoeken naar welke de andere was! Maar het waren twee dezelfde hahaha! Ik vroeg ook heel zacht aan de guide: Maar het zijn toch dezelfde? En toen moest ie lachen en zei ja! Haha echt grappig, van sommige dingen weten wij al meer dan die guides, volgens mij kan ik zo een tourtje geven hier! Haha

Dinsdag 24 maart:
We hadden twee lessen, eerst meteorology, dat gaat over het weer etc. daarna huiswerk gemaakt en na de lunch hadden we hunting les van iemand die een hunting farm heeft en ook de taxidermy (waar we al waren geweest). Daarna zijn we lekker naar het zwembad gegaan! Even pauze want het was heeeerlijk weer!

Woensdag 25 maart:
Hadden we ’s ochtends astronomy, over de sterren. Toen weer lekker huiswerk maken en ’s middags een sessie over de module opdracht. ’s Middags nog meer huiswerk gemaakt!

Donderdag 26 maart:
Les over Geology, over de aarde. Daarna hele dag vrij, hebben lekker Pretty Little Liars en nog twee films gekeken! Een van de films was Bug Lifee! Dus anthropods onderzoek haha!

Vrijdag 27 maart:
Dat is het nu, vanochtend PBL gehad en daarna huiswerk en filmpje kijken en vanavond naar Louis Pub!

Dit weekend lekker geen plannen, dus huiswerk maken en ik wil graag mijn twee weken gaan plannen voor na school en voordat pap, mam en Mariëlle komen!

Hele dikke knuffel!!

  • 28 Maart 2015 - 20:29

    Zusje:

    Hoi zus,

    Voordat we gaan skypen is het wel handig om even je verhaal te lezen. Ditmaal via de tablet van mams.

    Goh een pinguin is zo gek in een warm land, kan ik niet voorstellen. En alleen jij ziet de lol in van een inktvis, pas maar op, hin spuit jou nog onder.... hahaha

    dus je was vlakbij kaapstad, lang reizen? Of viel dat mee?

    Grot hier grot daar, was die love grot wel met liefde dan? Dat zie ik namelijk niet terug in je verhaal, hahaha. En dat tijgeren lijkt me nog claustrofobisch of had je er toen helemaal geen last van?

    Hardlopen lukt niet, maar je bent zeker goed in beweging met al dat lopen en kanoën! Leuk die otters, maar oudnieuws.... haha en die fotos mag ik graag ontvangen als ze niet online komen.

    Hadden die twee na jou hetwel als leuk ervaren? Ik vind het wel super stoer! Ik doe het je niet na.....

    Hahahaha! Ik zie je zo fluisteren in het oor van die gids, hahaha! Slim kind dat je bent!en wat is een game drive? Lettelijk spelletjes tijdens het rijden?

    'Lekker' huiswerk gemaakt, kan dat?

    Hoe was de irish pub gisteren?

    EN JE HEBT GELIJK, NOG MAAR 27 NACHTJES!!!


    Dikke kus je zus

  • 28 Maart 2015 - 20:30

    Zusje:

    Hoi zus,

    Voordat we gaan skypen is het wel handig om even je verhaal te lezen. Ditmaal via de tablet van mams.

    Goh een pinguin is zo gek in een warm land, kan ik niet voorstellen. En alleen jij ziet de lol in van een inktvis, pas maar op, hin spuit jou nog onder.... hahaha

    dus je was vlakbij kaapstad, lang reizen? Of viel dat mee?

    Grot hier grot daar, was die love grot wel met liefde dan? Dat zie ik namelijk niet terug in je verhaal, hahaha. En dat tijgeren lijkt me nog claustrofobisch of had je er toen helemaal geen last van?

    Hardlopen lukt niet, maar je bent zeker goed in beweging met al dat lopen en kanoën! Leuk die otters, maar oudnieuws.... haha en die fotos mag ik graag ontvangen als ze niet online komen.

    Hadden die twee na jou hetwel als leuk ervaren? Ik vind het wel super stoer! Ik doe het je niet na.....

    Hahahaha! Ik zie je zo fluisteren in het oor van die gids, hahaha! Slim kind dat je bent!en wat is een game drive? Lettelijk spelletjes tijdens het rijden?

    'Lekker' huiswerk gemaakt, kan dat?

    Hoe was de irish pub gisteren?

    EN JE HEBT GELIJK, NOG MAAR 27 NACHTJES!!!


    Dikke kus je zus

  • 28 Maart 2015 - 20:30

    Zusje:

    Hoi zus,

    Voordat we gaan skypen is het wel handig om even je verhaal te lezen. Ditmaal via de tablet van mams.

    Goh een pinguin is zo gek in een warm land, kan ik niet voorstellen. En alleen jij ziet de lol in van een inktvis, pas maar op, hin spuit jou nog onder.... hahaha

    dus je was vlakbij kaapstad, lang reizen? Of viel dat mee?

    Grot hier grot daar, was die love grot wel met liefde dan? Dat zie ik namelijk niet terug in je verhaal, hahaha. En dat tijgeren lijkt me nog claustrofobisch of had je er toen helemaal geen last van?

    Hardlopen lukt niet, maar je bent zeker goed in beweging met al dat lopen en kanoën! Leuk die otters, maar oudnieuws.... haha en die fotos mag ik graag ontvangen als ze niet online komen.

    Hadden die twee na jou hetwel als leuk ervaren? Ik vind het wel super stoer! Ik doe het je niet na.....

    Hahahaha! Ik zie je zo fluisteren in het oor van die gids, hahaha! Slim kind dat je bent!en wat is een game drive? Lettelijk spelletjes tijdens het rijden?

    'Lekker' huiswerk gemaakt, kan dat?

    Hoe was de irish pub gisteren?

    EN JE HEBT GELIJK, NOG MAAR 27 NACHTJES!!!


    Dikke kus je zus

  • 28 Maart 2015 - 20:31

    Zusje:

    Hoi zus,

    Voordat we gaan skypen is het wel handig om even je verhaal te lezen. Ditmaal via de tablet van mams.

    Goh een pinguin is zo gek in een warm land, kan ik niet voorstellen. En alleen jij ziet de lol in van een inktvis, pas maar op, hin spuit jou nog onder.... hahaha

    dus je was vlakbij kaapstad, lang reizen? Of viel dat mee?

    Grot hier grot daar, was die love grot wel met liefde dan? Dat zie ik namelijk niet terug in je verhaal, hahaha. En dat tijgeren lijkt me nog claustrofobisch of had je er toen helemaal geen last van?

    Hardlopen lukt niet, maar je bent zeker goed in beweging met al dat lopen en kanoën! Leuk die otters, maar oudnieuws.... haha en die fotos mag ik graag ontvangen als ze niet online komen.

    Hadden die twee na jou hetwel als leuk ervaren? Ik vind het wel super stoer! Ik doe het je niet na.....

    Hahahaha! Ik zie je zo fluisteren in het oor van die gids, hahaha! Slim kind dat je bent!en wat is een game drive? Lettelijk spelletjes tijdens het rijden?

    'Lekker' huiswerk gemaakt, kan dat?

    Hoe was de irish pub gisteren?

    EN JE HEBT GELIJK, NOG MAAR 27 NACHTJES!!!


    Dikke kus je zus

  • 28 Maart 2015 - 20:31

    Zusje:

    Hoi zus,

    Voordat we gaan skypen is het wel handig om even je verhaal te lezen. Ditmaal via de tablet van mams.

    Goh een pinguin is zo gek in een warm land, kan ik niet voorstellen. En alleen jij ziet de lol in van een inktvis, pas maar op, hin spuit jou nog onder.... hahaha

    dus je was vlakbij kaapstad, lang reizen? Of viel dat mee?

    Grot hier grot daar, was die love grot wel met liefde dan? Dat zie ik namelijk niet terug in je verhaal, hahaha. En dat tijgeren lijkt me nog claustrofobisch of had je er toen helemaal geen last van?

    Hardlopen lukt niet, maar je bent zeker goed in beweging met al dat lopen en kanoën! Leuk die otters, maar oudnieuws.... haha en die fotos mag ik graag ontvangen als ze niet online komen.

    Hadden die twee na jou hetwel als leuk ervaren? Ik vind het wel super stoer! Ik doe het je niet na.....

    Hahahaha! Ik zie je zo fluisteren in het oor van die gids, hahaha! Slim kind dat je bent!en wat is een game drive? Lettelijk spelletjes tijdens het rijden?

    'Lekker' huiswerk gemaakt, kan dat?

    Hoe was de irish pub gisteren?

    EN JE HEBT GELIJK, NOG MAAR 27 NACHTJES!!!


    Dikke kus je zus

  • 28 Maart 2015 - 20:32

    Zusje:

    Hoi zus,

    Voordat we gaan skypen is het wel handig om even je verhaal te lezen. Ditmaal via de tablet van mams.

    Goh een pinguin is zo gek in een warm land, kan ik niet voorstellen. En alleen jij ziet de lol in van een inktvis, pas maar op, hin spuit jou nog onder.... hahaha

    dus je was vlakbij kaapstad, lang reizen? Of viel dat mee?

    Grot hier grot daar, was die love grot wel met liefde dan? Dat zie ik namelijk niet terug in je verhaal, hahaha. En dat tijgeren lijkt me nog claustrofobisch of had je er toen helemaal geen last van?

    Hardlopen lukt niet, maar je bent zeker goed in beweging met al dat lopen en kanoën! Leuk die otters, maar oudnieuws.... haha en die fotos mag ik graag ontvangen als ze niet online komen.

    Hadden die twee na jou hetwel als leuk ervaren? Ik vind het wel super stoer! Ik doe het je niet na.....

    Hahahaha! Ik zie je zo fluisteren in het oor van die gids, hahaha! Slim kind dat je bent!en wat is een game drive? Lettelijk spelletjes tijdens het rijden?

    'Lekker' huiswerk gemaakt, kan dat?

    Hoe was de irish pub gisteren?

    EN JE HEBT GELIJK, NOG MAAR 27 NACHTJES!!!


    Dikke kus je zus

  • 28 Maart 2015 - 20:35

    Zusje:

    Sorry voor het iets te vaak verzenden..... tablet he! Hihi

  • 28 Maart 2015 - 20:37

    Zusje:

    Sorry voor de vele reacties....tablet he! Haha

  • 28 Maart 2015 - 20:37

    Zusje:

    Sorry voor de vele reacties....tablet he! Haha

  • 28 Maart 2015 - 20:37

    Zusje:

    Sorry voor de vele reacties....tablet he! Haha

  • 28 Maart 2015 - 21:38

    Lida:

    Hoi meissie,

    Wat een leuke lessen krijg je! Ben benieuwd. Kan ik er ook nog wat van gebruiken ?
    Die lessen over het weer, leer je dan naar de wolken kijken ?
    Oma Annie vind je verhalen leuk om te lezen en je foto's prachtig ! via mij de groetjes.
    Vandaag was Xemm hier en oma is ff een bakkie wezen doen.
    Hoorde net dat je in de Irish Pub was. ( Waarom krijg ik dat niet via de app ? ;) )
    groet je,

    xxx mams

  • 28 Maart 2015 - 21:38

    Lida:

    Hoi meissie,

    Wat een leuke lessen krijg je! Ben benieuwd. Kan ik er ook nog wat van gebruiken ?
    Die lessen over het weer, leer je dan naar de wolken kijken ?
    Oma Annie vind je verhalen leuk om te lezen en je foto's prachtig ! via mij de groetjes.
    Vandaag was Xemm hier en oma is ff een bakkie wezen doen.
    Hoorde net dat je in de Irish Pub was. ( Waarom krijg ik dat niet via de app ? ;) )
    groet je,

    xxx mams

  • 28 Maart 2015 - 21:40

    Lida:

    Hoi meissie,

    Wat een leuke lessen krijg je! Ben benieuwd. Kan ik er ook nog wat van gebruiken ?
    Die lessen over het weer, leer je dan naar de wolken kijken ?
    Oma Annie vind je verhalen leuk om te lezen en je foto's prachtig ! via mij de groetjes.
    Vandaag was Xemm hier en oma is ff een bakkie wezen doen.
    Hoorde net dat je in de Irish Pub was....

    groet je,

    xxx mams


  • 28 Maart 2015 - 21:40

    Lida:

    Hoi meissie,

    Wat een leuke lessen krijg je! Ben benieuwd. Kan ik er ook nog wat van gebruiken ?
    Die lessen over het weer, leer je dan naar de wolken kijken ?
    Oma Annie vind je verhalen leuk om te lezen en je foto's prachtig ! via mij de groetjes.
    Vandaag was Xemm hier en oma is ff een bakkie wezen doen.
    Hoorde net dat je in de Irish Pub was....

    groet je,

    xxx mams


  • 28 Maart 2015 - 21:42

    Lida:

    .. geen last van stroomstoring maar een trage internetverbinding :(

  • 29 Maart 2015 - 15:14

    Laura:

    Hee meis!
    Ik liep 2 verhalen achter, maar ben nu weer bij!
    Echt super gaaf dat bungee jumpen, ik had de foto's al op facebook gezien!
    Verder erg leuk om te lezen wat je allemaal doet. Je onderneemt echt veel dingen.
    Al die stadjes bezoeken, grotten bekijken, wandelingen maken en al die wilde dieren die je tegenkomt. Je geniet duidelijk van je tijd daar! En al die vakken die je krijgt, klinkt interressant.
    Alleen jammer dat het allemaal zo ver weg is.....

    Pas goed op jezelf!

    Xxxxx

  • 31 Maart 2015 - 17:37

    Martje Den Hartog:

    Dag lieve Maartje leuk om te lezen wat je allemaal ziet en meemaakt
    en dan ook nog tijd vinden om te leren ik denk dat jou dagen heel snel gaan.

    Verleden Vrijdag zijn Opa en ik met Ellie naar Marco geweest hebben een leuke
    dag gehad en de kleine Yemm bewonderd wat een lekker kereltje.

    Wat hebben ze een leuk huisje daar in Steenwijk ze straalden alle drie

    We hebben nu 6 lammetjes bij 3schapen dat is mooi maar het Lenteweer laat nog
    eventjes op zich wachten
    Wind en regen en koud dan lijkt het bij jou beter.

    Nu ga ik je foto,s bekijken en eindig met nog veel genieten voor jou daar in het verre Zuid Afika

    lieve groetjes van Opa en Oma H

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Maartje

Actief sinds 21 Maart 2011
Verslag gelezen: 217
Totaal aantal bezoekers 14613

Voorgaande reizen:

08 Mei 2015 - 09 November 2015

Australië

07 Februari 2015 - 07 Mei 2015

Zuid-Afrika

18 Maart 2011 - 16 Juni 2011

Stage Aruba!

Landen bezocht: