Look at the stars, hoping you’re doing the same!:) - Reisverslag uit Alicedale, Zuid-Afrika van Maartje Hartog - WaarBenJij.nu Look at the stars, hoping you’re doing the same!:) - Reisverslag uit Alicedale, Zuid-Afrika van Maartje Hartog - WaarBenJij.nu

Look at the stars, hoping you’re doing the same!:)

Blijf op de hoogte en volg Maartje

02 April 2015 | Zuid-Afrika, Alicedale

Zaterdag 28 maart:
Een dagje aan het werk met de module opdracht, achteraf natuurlijk minder gedaan dan dat we wilde. ’s Avonds hadden we een groot feest bij Louis Pub, want er was overdag een golftoernooi. We wisten dat er reflecterende verf geregeld zou worden en er was ons verteld dat er een kans was dat dit niet meer uit je kleren zou kunnen. Ik had hier een shirtje gekocht voor een paar euro, dus ik dacht dan doe ik die wel aan. Nog wat mensen hadden oude T-shirts opgezocht en toen kwam ik met het leuke idee om de t-shirts te ‘knippen’! Via youtube filmpjes opgezocht en leuke printjes nageknipt. Echt super leuk en het was ook echt mooi geworden! Het feestje was heel gezellig en was dan ook nogal laat geworden!

Zondag 29 maart:
Was de bedoeling nog verder te gaan met de module opdracht, maar ik (iedereen) was best wel brak dus dat werd m niet.. Hebben eigenlijk de hele dag films gekeken, pbl gemaakt en vroeg naar bed!

Maandag 30 maart:
’s Ochtends hadden we pbl en daarna de hele dag met module opdracht bezig geweest (we moesten natuurlijk inhalen wat we het weekend niet hadden gedaan…)

Dinsdag 31 maart:
Dat zou een leuke dag gaan worden! ’s Middags om 2 uur zouden we vertrekken om in de bush te gaan slapen! Aan de ene kant had ik er heel veel zin in, lekker in een slaapzakje slapen en naar de sterren kijken, maar aan de andere kant had ik er niet zoveel zin in omdat ik ongesteld was en dat ik dus niet normaal naar de wc kon! Uiteindelijk vertrokken we rond 3 uur, daar was ik al blij mee dus haha. Eerst hebben we een stukje gereden met de auto en toen moesten we gaan lopen, je kan je vast wel voorstellen dat een wandelingetje prima zou zijn, maar als het 33 graden is en je een tas draagt vol met groentes, fruit, slaapzak, kleding etc. dat het dan best wel zwaar is en dat je na 2 uur lopen het dus ook wel zat bent.. Gelukkig hadden we na 2 uur dan een ‘goede’ plek gevonden volgens de docent. Dus wij blij! Maar moesten we meteen verder want we moesten spullen voor het vuur zoeken. Eerst stenen (GROTE) voor om het voor en daarna moesten we zand halen. Natuurlijk heb je geen spullen mee waar dat heel makkelijk mee gaat, dus dat ging met kleine plastic tasjes… De andere moesten hout zoeken. Toen vuurtje maken, dat ging goed! (Thanks Sarah!) En beginnen met eten snijden etc. Toen we dan eindelijk begonnen met koken, dan hoop je dat het toch wel snel zou gaan. Maar het eten bereiden duurde zo’n 2,5 uur!!! Dus om half 9 konden we eindelijk eten, maar toen was ik natuurlijk alweer over mijn honger heen.. Toen nog sterren uitleg gekregen, maar helaas konden we niet zoveel zien omdat de maan behoorlijk veel licht gaf. Heb wel een hele mooie lange vallende ster gezien! :) Rond 10 uur gingen we slapen en toen had ik het heel warm, maar ik werd een aantal keer wakker en toen had ik het zooo koud!! Om half 2 waren er twee mensen opgestaan om het vuur weer aan te maken, dus toen ben ik maar gaan helpen omdat ik het zooo koud had dat ik wel even bij het vuurtje wou zitten. Verder hadden we om 4 uur de wekker gezet omdat de maan dan weg zou zijn dus dan hadden we beter zicht op de sterren. Natuurlijk werd ik om half 4 wakker van de kou, dus een beetje opgewarmd en naar de sterren gekeken en om 4 uur Sarah wakker gemaakt. De sterren waren een stuk mooier, brighter en duidelijker te zien! Helaas kwamen er wel wat wolkjes voorbij.. Na nog een aantal keer wakker te zijn geworden, werd ik om kwart over 6 wakker want het was OCHTEND! Joehoe haha. Alle spullen pakken, vuur opruimen (een beste klus kan ik je zeggen) en weer terug lopen! Whoehoee, daar keken we vooral naar uit natuurlijk… NOT. Maar dat viel allemaal dik mee, natuurlijk geen groentes meer enzo en daarbij namen we een andere, veeeeel snellere route en het was natuurlijk koeler dan de dag ervoor.

Woensdag 1 april:
Eenmaal thuis kregen we lekker ontbijt, ei met bacon! Dat konden we allemaal wel gebruiken, lekker energie! Verder heb ik de hele dag eigenlijk niet veel uitgevoerd, boekje gelezen en een beetje module opdracht.

Donderdag 2 april:
Jeeeeh leuke dag, schiet training!! Daar hadden we natuurlijk allemaal super veel zin in, maar helaas zouden we pas na de lunch vertrekken.. ’s Ochtend met module opdracht bezig geweest en de ‘baas’ van de campus in Port Alfred kwam langs om alles hier te controleren en vragen te stellen. Toen eindelijk schieten!! Echt super leuk, we mochten eerst drie keer schieten met een shotgun, echt leuk maar dat ging bij mij dus niet zo goed, je moest richten op flesjes etc op de grond, maar helaas niks geraakt…. Daarna mochten we drie keer schieten met een ander geweer, maar dat was veel makkelijker richten! Toen moesten we op een cirkel op een papier richten en ik had 27 punten van de 30!! Dat was dus hartstikke gaaf omdat het dus ook nog eens werkte! :) (Bij sommige andere ging het natuurlijk wat minder goed, die hadden 0 punten, maar die mochten dan wel nog een keer schieten en bij 3 andere ging het ietsjes beter, die hadden alle drie 28 punten!) Toen we thuis kwamen maar aan het werk met pbl en nu schrijf ik dit verhaaltje alweer!

Morgen hebben we pbl en willen we de module opdracht afmaken. Zaterdag gaan we in de township helpen om een huis te ‘renoveren’ en verder geen plannen! Alleen volgende week woensdag de toets, dus waarschijnlijk maar eens beginnen met leren…

Groetjes en dikke knuffel vanuit het warme Zuid-Afrika!!! :)

  • 02 April 2015 - 22:26

    Lydia:

    wat gaat de tijd toch snel genieten hoor!xxx

  • 03 April 2015 - 12:00

    Little Sister:

    Hoi Sis,

    De partypics heb ik al gezien en kan er weinig over zeggen, haha. Hartstikke leuk!!
    Ik heb de shirtjes al klaarliggen om te knippen in ZA. ;)

    KIND, zeg dat je je feestweek hebt ipv het woord 'onge...' te gebruiken, hahahaha. Pannenkoek!!

    Hahaha, wat een avontuur in de boesboes overnachten. Is je wens al uitgekomen van de vallende ster? Of ging je wens over mij ^^? Hoe kwam het dat je het zo warm had toen je ging slapen? Vanwege het vuur of de adrenaline? Wel heel gaaf gewoon zonder tent te slapen, lijkt mij ook nog wel een keer leuk!!

    Nou zus, je wordt nog een kanibaal met je geschiet. Gelukkig oefen ik altijd op de kermis met schieten, dus ik schiet (hoop ik) zo met je mee, hahaha.

    Tot later, of eigenlijk: tot over drie weken: tot over 21 dagen, WOEHOEEEE. <3

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Maartje

Actief sinds 21 Maart 2011
Verslag gelezen: 203
Totaal aantal bezoekers 14617

Voorgaande reizen:

08 Mei 2015 - 09 November 2015

Australië

07 Februari 2015 - 07 Mei 2015

Zuid-Afrika

18 Maart 2011 - 16 Juni 2011

Stage Aruba!

Landen bezocht: