Vakantie met pap, mam en Mariëlle - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Maartje Hartog - WaarBenJij.nu Vakantie met pap, mam en Mariëlle - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Maartje Hartog - WaarBenJij.nu

Vakantie met pap, mam en Mariëlle

Blijf op de hoogte en volg Maartje

13 Mei 2015 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Sorry, dit is een super lang verslag omdat ik super veel heb meegemaakt en dit allemaal wil delen maar ook omdat het oom een lange periode gaat..
Donderdag 23 april:
Ik heb nog even lekker op het strand gelegen in East-London, met mijn kleren aan omdat ik toch wel behoorlijk werd lastig gevallen door de lokale mensen.. Ze komen naast je zitten, willen foto’s maken en een praatje houden, opzich geen probleem maar als ze na 5 minuten dan de liefde aan je verklaren en vragen of je ook van hen houd.. Toch wel een beetje raar.. Maar het ergste is dan eigenlijk nog wel dat als je dan nee zegt dat ze dan vragen of je een hekel hebt aan zwarte mensen! Alsof als dat zo was ik 1 naar Zuid-Afrika was gegaan en 2 dat ik dan überhaupt een gesprek had gevoerd met hem! Verder vinden ze het ook maar raar dat ik ‘gratis’ ben, dat ze mijn vader niet 17 koeien moeten betalen.. ’s Avonds onderweg naar Port Elizabeth en kwam ik nog twee mensen tegen die ik in Durban had ontmoet, ze zouden de volgende dag naar Storm River reizen, dus tot dan kon ik gezellig met ze in de bus kletsen.

Vrijdag 24 april:
Onbewust had ik toch wel heel erg naar deze dag uitgekeken, want na 2,5 maanden zou ik dan pap, mam en Mariëlle weer zien! Toch toen ik (super vroeg) uit bed ging, wist ik dat ik ze eindelijk te zien zou krijgen, maar dan pas ’s avonds laat! Ik moest namelijk met de Bazbus van Port Elizabeth naar Kaapstad en zij zouden pas om kwart over 9 ’s avonds landen. Het zou een behoorlijk lange reis worden voor ons allemaal dus.. Ik 15 uur met de trein, zij 17 uur met auto, vliegtuig en taxi. Uiteindelijk viel mijn busreisje super mee! Ik kwam om 8 uur aan ipv 10 uur ’s avonds!! Ik super blij natuurlijk want dan zouden zij in ieder geval niet op mij hoeven wachten. Gelukkig kon ik gewoon inchecken en even uitrusten plus een douche nemen. Toen beneden bij de lobby maar wachten…. En toen eindelijk waren ze er!! :) Heerlijk om ze weer in real life te kunnen zien, vasthouden en knuffelen! Daarna nog even lekker op terrasje drankje gedaan en lekker bijkletsen.

Zaterdag 25 april:
We hadden afgesproken om lekker uit te slapen en we wilde eigenlijk de tour op robben island doen, maar toen we bij de receptie kwamen om te reserveren bleek die al helemaal vol te zitten. (dit kwam doordat het vrijdag 24 en maandag 27 vrije nationale dagen waren dus daardoor veel Afrikanen vrij waren en die dan een lang weekend weg gingen) Dus toen hebben we besloten de stad een beetje te bekennen en wat musea te bekijken. Eerst zijn we naar de slave lodge geweest, dat was indrukwekkend, vroeger waren er in dat gebouw slaven verhandeld en daar hadden ze nog veel info en beeldmaterialen van. Daarna gingen we naar company park, super mooi en er liepen ook allemaal eekhoorntjes vrij rond! Super leuk! Na een lekkere lunch wilde we naar het Zuid-Afrikaanse museum, maar helaas waren we verkeerd gegaan en bleek achteraf dat we naar de gallery waren gegaan.. Een stuk minder leuk waarschijnlijk.. Toch hadden we toen geen zin om naar NOG een museum te gaan, dus lekker naar het hotel. Toen moesten we beslissen waar we wilden gaan eten, dus dat hebben we gevraagd bij de receptie, mama gaf aan dat ze wel Zuid-Afrikaans eten wilde, dus kwamen we bij restaurant ‘Gold’ uit. Echt een heel groot restaurant, maar super leuk en gezellig! Je krijgt 14 kleine gerechtjes die afstammen uit verschillende landen uit heel Afrika. Verder is er Afrikaanse muziek en lopen er wat mensen rond die Afrikaanse dansen uitvoeren en natuurlijk mocht Mariëlle ook even lekker met haar billen schudden! Vervolgens ook nog schilderingen op het gezicht aangebracht, echt een super avond om nooit te vergeten, zeker een aanrader! :)

Zondag 26 april:
We hadden afgesproken om te gaan schieten!! Super leuk en ik had er dan ook super veel zin in! Sarah (van studie) zou ook mee gaan en ik had ook wel zin om haar weer te zien en te spreken na 2,5 weken! Het schieten was heel leuk! We mochten met twee grote geweren en toen met twee handgeweren schieten, van het laatste handgeweer kregen we 15 kogels en moesten we lopend op onze target af!! De filmpjes en foto’s zijn zeker een leuk aandenken hieraan! Toen zijn we naar de pinguïns gereden, echt leuk maar ook een beetje raar om zoveel pinguïns bij elkaar te zien met zulk warm weer! Vervolgens zijn we naar Cape point en Cape of good hope gegaan, hele mooie uitzichtpunten en daar hebben we zelfs zeehonden zien liggen! Aan het begin was het nauwelijks te zien, maar hoe later het werd, hoe meer ze gingen bewegen en het duidelijker werd dat er niet 1, niet 2, niet 3 maar ongeveer wel 20 zeehonden lagen! Toen onderweg terug kwamen we struisvogels tegen! Voor mij natuurlijk iets minder boeiend, maar voor de rest van de fam super leuk! Vervolgens een kleine omweg gemaakt want stiekem wilde we nu natuurlijk wel meer dieren spotten en ja hoor na een poosje zagen we een bontebok! Om er vervolgens nog meer te zien! Echt leuk, want die had ik ook nog niet gezien. Toen weer door want we wilde langs de kust rijden om de zon in de zee zien zakken, helaas waren we iets te laat, we konden alleen de aller laatste seconden zien dat de zon vertrok.. Eenmaal aangekomen in het hotel moesten Mariëlle en ik ons klaar maken voor Koningsnacht! Want dat moest natuurlijk gevierd worden! Eerst zijn we lekker uit eten geweest bij een Italiaans restaurantje, natuurlijk had ik te veel, dus ik dacht ik neem lekker een doggybag mee want dan heb ik morgen lekker een goedkope lunch. Maar onderweg naar de pub, werd mama (die liep met de doggybag) nogal lastig gevallen door een aantal zwervers die toch wel graag de doggybag wilde hebben omdat ze zooooo’n honger hadden.. Uiteindelijk toen mam en pap terug liepen hebben ze de doggybag maar weggegeven. Toch werden ze alsnog lastig gevallen! Papa werd gevraagd of ie niet een zakje marihuana wou kopen! Haha Er was niet echt een Nederlandse kroeg in Kaapstad, maar er was een Nederlander die het pubgedeelte boven een Irish pub had gehuurd en dat helemaal oranje had gemaakt! Al snel kwamen Mariëlle en ik erachter dat er ook echt ALLEEN maar NL muziek gedraaid zou worden die avond en dat leek ons eigenlijk wel een beetje te veel, dus toen nog wat meiden van mijn studie kwamen (incl. Sarah en haar vriendin, Laura) zijn Sarah, Laura, Mariëlle en ik vrij snel naar beneden gegaan om te gezellig mee te schreeuwen met Engelse muziek! Het was zeker een geslaagde avond!

Maandag 27 april:
Zijn we met de auto naar Stellenbosch gereden, dat is een wijnregio vlakbij Kaapstad. Het was mooi om de wijnstokken te zien, allemaal in verschillende kleuren omdat de herfst toch wel was begonnen. Vervolgens zijn we naar een wijnboerderij geweest (Spier), daar kon je een mooi rondje lopen en hebben we een lekkere lunch gehad met een eigen georganiseerde wijnproeverij’tje (alle vier een ander wijntje besteld! :P) Daarna zijn we naar de Tafelberg gereden, als echte luie toeristen natuurlijk de kabelbaan genomen ipv lopend de berg op! Het leek ons toch wel iets te warm om 1km omhoog te klimmen.. Eenmaal boven hadden we een mooie route gepland van ong 45 minuten. Toch bleven wij maar lopen en lopen en na 30 minuten hadden we toch niet echt meer het idee dat we de 45 minuten terug nog wel zouden gaan redden.. Na 45 minuten lopen kwamen we dan weer op een oriëntatie punt uit en als snel bleek dat we dus toch de verkeerde route hadden gelopen! Namelijk van 2 uur! Nouja, het was niet anders, we moesten toch weer terug! Al had mama er wel de zenuwen over omdat ze bang was dat we te laat terug zouden zijn en dan daardoor de kabelbaan zouden missen en dat we dan ook nog naar beneden moesten lopen! :P Uiteindelijk waren we een kwartier van te voren bij de kabelbaan en daar waren we uiteindelijk heel blij mee want we hadden vanaf de Tafelberg een schitterende zonsondergang! Toen met de kabel naar beneden en toen zag je Kaapstad in het donker, super mooi al die lichtjes!

Dinsdag 28 april:
Lekker vroeg uit bed want we moesten uitchecken, de auto terug brengen en daarna zouden we naar Robben Island! Eenmaal in de boot zagen we al snel zeehondjes in het water! Super leuk en ook echt van dichtbij dit keer! Een paar minuten later zagen we ook nog een dolfijn! :) Een super begin van de dag. Robben Island was heel spectaculair, de tour over het eiland met de bus stelde niet super veel voor, maar daardoor kreeg je wel een idee van hoe het er vroeger op het eiland aan toe ging. Vervolgens gingen we de gevangenis in en dat is echt onbeschrijfbaar. Een oud gevangenen geeft de tour door de gevangenis en je merkt dan ook hoe emotioneel die tijd voor hem geweest is.. Het is bijna niet te geloven hoe de mensen daar vroeger behandeld werden, er waren bijvoorbeeld geen ramen in de cel, er waren geen bedden en ze hadden één deken, op zich niet erg, maar de zwarte mensen hadden alleen een korte broek en een shirt met korte mouwen, terwijl de blanke, Aziaten etc. een lange broek, schoenen en een shirt met lange mouwen hadden. En ik kan je zeggen het was behoorlijk koud in de gevangenis, ik had dan nog wel een lange broek en een dikke trui aan en ondertussen waren er ramen geplaatst in de gevangenis! Aan de buitenwereld werd dit natuurlijk niet zo laten zien, als de pers kwam, dan kregen de zwarte mensen een lange broek, schoenen en een dikke trui aan.. Vervolgens kwamen we bij de oude cel van Nelson Mandela, ze hebben de spullen in de cel staan hoe het er toen ook uit zag en het is echt verschrikkelijk. Al met al is de tour zeker een aanrader! Na de tour moesten we naar het hostel om onze spullen te halen en naar het vliegveld, vliegen naar Johannesburg! Eenmaal daar aangekomen moesten we rijden naar Pretoria voor onze overnachting.

Woensdag 29 april:
Marco is jarig! Leuk filmpje op zijn Facebook geplaatst! :) Van Pretoria naar Hazyview rijden! Tijdens een pauze bij een tankstation zagen we neushoorns staan! Echt leuk om te zien, ze hadden dan wel geen neushoorn (tegen de stroperij) maar alsnog super leuk! Vervolgens stuurde onze goede navigatie ons af op een mooie gravel weggetje.. Haha ik vond het allemaal wel prima maar mama vond het toch wel wat minder leuk, ze werd toch wel een beetje misselijk.. Daarbij hadden we ook wel een beetje een tijdsdruk omdat we ’s middags een safari hadden afgesproken. Maar na een poosje rijden werden we al beloond, want er liepen twee baboons! Na nog wat verder te zijn gereden zagen we een secretary bird, zebra’s en een duiker! Dus toch wel een leuk weggetje haha! Eenmaal aangekomen bij onze lodge, bleek er toch iets niet goed gegaan zijn met onze boeking voor de safari, de eigenaresse was vergeten de safari te boeken.. Dit betekende dat de safari die we geboekt hadden (avond safari plus eten) niet meer beschikbaar was, ze heeft toen de safari zonder eten voor ons geboekt en dan zou ze het restaurant voor ons openhouden dat we als we terugkwamen daar nog konden eten. Het voordeel hiervan werd dat we later opgehaald zouden worden, dus konden Mariëlle en ik nog even lekker naar het zwembad! :D De tour was echt super geslaagd, we hebben buffels, zebra’s, giraffen, olifanten, leeuwen, hyena’s, een honey badger, gnoes, konijnen, neushoorn, luipaard, impala, kudu, nijlpaarden en duikertjes gezien! Super tof, in 1 avond de big 5!:) Achteraf dus helemaal niet erg dat we niet met de andere tour mee konden want dan hadden we dit vast niet allemaal gezien! :)

Donderdag 30 april:
Van Hazyview naar Phalarborwa rijden via de Panorama route! Echt een hele mooie route met allemaal mooie uitzichtpunten! Zeker een aanrader! :) Ik zal de foto’s ook plaatsen op Facebook. ’s Avonds aangekomen in onze nieuwe lodge, bleken we van een schattige 4 persoons hut een upgrade gehad te hebben naar een dikke villa voor 8 personen! :O Ergens wel lekker, maar stiekem leek het ons wel heel leuk om in een Afrikaans hutje te slapen.. Verder hadden pap en mam krokodil te eten, Mariëlle een pannenkoek en ik had struisvogel! Lekkerrrrr

Vrijdag 1 mei:
Lekker vroeg uit bed (5 uur), voor een ochtend wandeling door het Kruger! Onderweg naar het beginpunt kwamen we al meteen een groep wild dogs tegen! Echt super mooie dieren en zeldzaam om te zien! :) Verder giraf, olifant en impala gezien. Tijdens de wandeling hebben we helaas niet zoveel dieren gezien, meer spinnen, pootafdrukken, impala, zebra’s, warthogs (wrattenzwijnen = Pumba), vogels etc. Toen we terug kwamen bij de lodge vonden we dat we toch wel even een pauze moesten nemen voordat we weer naar het park terug zouden keren, even lekker ander halfuur geslapen! :) Daarna zijn we zelf met de auto het park ingereden, al vrij snel een grote olifant vlakbij de auto, die op de een of andere manier alleen door mij werd gezien en pas na een minuut zag de rest van de familie dan toch ook een olifant op 5m afstand achter een boompje.. Nog veel meer dieren gezien, teveel om op te noemen! (KROKODILLEN) Ook veel mooie en kleurrijke vogels :) Mama dacht dat we 6 uur terug moesten zijn bij de gate, maar eenmaal daar aangekomen bleek dat we eigenlijk half 6 al terug hadden moeten zijn! :O Gelukkig kregen we alleen een waarschuwing en geen boete.

Zaterdag 2 mei:
Van Phalarborwa naar Mbane (Swaziland)! Een hele lange rit aangezien we hadden besloten dat we toch wel door het Krugerpark wilde rijden! Wij om half 7 ontbijten (kon niet eerder) om vervolgens zo snel mogelijk in het park te zijn. We hadden van te voren afgesproken dat we niet te lang bij elk dier zouden stil staan en ook alleen voor dieren zouden stoppen die nieuw waren of de big 5. De afstand die we moesten rijden in het Kruger was behoorlijk groot, maar het was wel echt leuk! Weer veel dieren gezien! Echt we hebben veel geluk gehad! :) En onze lunch werd bijna van ons bord gegeten door de apen! Eenmaal bij de gate aangekomen moesten we nog een behoorlijk stuk rijden, door de grensovergang naar Mbane en toen nog zoeken naar het hotel, dat maar even nagevraagd bij een tankstation en daardoor nog aardig makkelijk gevonden.

Zondag 3 mei:
Eerst naar de craft market geweest, een markt waar allemaal handgemaakte spullen verkocht worden, nog even wat souvenirtjes inslaan! :) Daarna zouden we naar een typisch dorpje gaan uit Swaziland, daar werden traditionele dansen uitgevoerd en kon je een rondleiding krijgen door het dorpje. Was heel leuk om mee te maken en te zien! :) Daarna moesten we rijden naar Hluhluwe. Voorbij de grensovergang zagen we Nyala staan! Die waren nieuw voor ons allemaal, super leuk. Uiteindelijk bleek onze lodge in een game reserve te zitten! Super leuk tijdens het rijden naar de lodge dan ook buffels, giraffen en impala gezien. De lodge zelf was heel gezellig, we hadden nu wel een rond Afrikaans hutje!

Maandag 4 mei:
’s Ochtends natuurlijk naar buiten kijken want wie weet staan er wel wilde dieren voor de deur! Nou niet voor de deur, maar wel dichtbij stond een zebra! Achteraf bleek dat het veulen waarschijnlijk was afgestoten en dat de lodge deze had opgevoed, dus de zebra liep af en aan over de lodge. Verder zijn we naar Hluhluwe national park gereden en hebben we daar rondgereden opzoek naar dieren, we hebben 9 neushoorns gezien! Blijkbaar staat dit park ook bekend om zijn neushoorns en dat is ons nu ook wel duidelijk! Daarna hadden we een boottour in St Lucia, dan konden we nijlpaarden en krokodillen spotten. Helaas niet zoveel krokodillen gezien, maar echt super veel nijlpaarden! Zelfs eentje die aan het paren was en eentje die slagtanden had!

Dinsdag 5 mei:
Van Hluhluwe naar Drakensgebergte maar dan wel met een stop op het strand vlak voor Durban! Echt heerlijk om toch nog even bij het strand te stoppen want dat had ik stiekem wel een beetje gemist! Het water was echt heerlijk warm! :) Daarna doorgereden naar ons hotel.

Woensdag 6 mei:
Het Drakensgebergte beklimmen! Ik had gehoord dat het Amphi theater heel mooi was, dus daar zouden we naartoe gaan. Eenmaal daar aangekomen bleek dat je 2,5 uur daar naartoe moest lopen en dan ook nog terug, dus al vrij snel hadden wij besloten dat we dan maar de helft zouden lopen en dan weer terug gaan met de hoop dat we vanaf daar ook mooie foto’s konden maken. Op het punt dat we om wilde keren kwamen we opeens allemaal baboons tegen! Echt super raar om zo dichtbij zulke gevaarlijke dieren te zijn zonder dat je ergens heen kan. Toen we ong. nog een 20 minuten terug moesten lopen gebeurde er helaas een ongelukje.. Ik had mijn voet verkeerd neergezet en daardoor waarschijnlijk mijn enkelbanden verrekt (nog steeds niet zeker wat het was maar het doet nog steeds pijn :(). Het was dus nogal een heisa om weer terug te komen bij de auto, want het drakensgebergte, je raad het al, was niet recht/plat. We moesten over een smal onregelmatig paadje naar beneden.. Daarna vond ik toch dat we ergens lekker moesten gaan lunchen voor de trouwdag van mama en papa! :) PIZZAAA ’s avonds lekker spelletje gedaan en koffers inpakken.

Donderdag 7 mei:
Ons laatste dagje samen.. :( Onderweg naar het vliegveld.. Ik moest om 10 over 6 vliegen en pap, mam en Mariëlle om 11 uur ’s avonds. Ik zou dus eerst inchecken, en toen bleek dat ik een uur vertraging zou hebben, dat vond ik natuurlijk niet erg, een extra uurtje met de fam. Ik stelde voor om toch te kijken of de rest niet ook alvast kon inchecken ook al was het half 3 ’s middags! En ja hoor dat kon gewoon, super fijn want dat betekende dat we gelijk door de douane konden en dat ze met me mee konden lopen naar de gate. Nog een leuk spelletje gedaan en toen door de douane, papa wilde perse dat ik in een rolstoel ging, dus binnen no time waren we dan ook door de douane! Ik wilde een externe harde schijf kopen, maar die hadden ze niet dus uiteindelijk maar een usb stick van 64 mb gekocht.. Toen ik terug kwam, kwamen we erachter dat het vliegtuig nog een uur vertraging had! Toen zijn we maar lekker gaan eten, daarna moesten we dan echt afscheid nemen :( Dat was wel weer even lastig.. Ik weet natuurlijk dat ik Mariëlle over +/- 7 weken weer zie, maar mijn ouders, dat weten we eigenlijk niet…

Ik zit inmiddels al 5 dagen in Sydney, maar ik weet nog niet wanneer ik verslag van mijn eerste dagen zal doen, misschien maak ik het vandaag nog wel af en dan krijgen jullie die ook vandaag nog te zien, maar dat zal ik sowieso even apart doen van dit verslag. Verder zal Mariëlle vast nog wel wat op- en aanmerkingen hebben op mijn verslag! Zo gaat ze vast ook vertellen wat voor leuke dromen ze heeft gehad!:P

Pap, mam en Mariëlle, ik heb echt super genoten van mijn tijd met jullie samen! Het was een super tijd om nooit te vergeten! :D

Dikke knuffel vanaf het warme Sydney!

  • 13 Mei 2015 - 11:34

    ZUS:

    ZO.
    Excuses aanvaard en sorry vanuit mij, dat je zoveel hebt moeten meemaken met mij....

    Ik kan wel lekker veel reageren, maar dat eerste stuk heb je natuurlijk al vertelt... Over de koeien! Ja, gratis en toch onbetaalbaar. ;)

    Met de bazbus in de trein, wauw! Dat is knap. Spelfout, HAHAHAHA. Geeft niks, kus.
    Wij keken ook echt er naar uit om je weer te zien, maar toch hadden we niet verwacht toen we naar boven gingen om in te checken dat je er al zou zitten. Ondanks dat we er wel oplette. Heel fijn om je weer te zien!!

    Zal ik jou nog even die foto sturen van de gallery? Van die mooie mannen?
    En billen schudden... TWURKEN! O MAAAAAY. Ik kon het uiteraard niet zo goed als de echte Afrikaanse dames. Maar vond het wel super grappig.

    Het schieten was inderdaad super vet! Heb gister al onze ooms aan de telefoon gehad en een paar ervan hadden ons filmpje al gezien. Het schieten viel hun ook op, hahaha. Je vergeet helemaal te vertellen dat mams en ik nog een walvis hebben gezien in het water, erg ver weg. Alleen deze walvis kon lang boven water blijven en lag ook erg stil...... HAHA

    Koningsnacht! Super leuk. Ook beneden wisten de Afrikanen meteen dat we Nederlands waren en erg onder de indruk. Voor mij natuurlijk nieuw, maar voor jou normaal.

    Ja, de wijn was heerlijk. De rest van de week uiteraard de beste wijntjes uitgekozen tijdens het eten. (afgelopen maandag heb ik de bbq aan gehad met Wouter enzo en toen hadden we ook Zuid-Afrikaaaaanse wijn!)

    En de tafelberg.. Een mooi filmpje gemaakt voor onze broerlief z'n verjaardag. Verder wel een prachtige wandeling. Alleen geen stinkende beestjes gezien, waar oma ons over vertelde... De zonsondergang was inderdaad prachtig. Vooral omdat het weer eens binnen 5 minuten donker was. 16x versnellen en je hebt de zonsondergang in 0.1 seconde in een fimpje gepropt, haha.

    Robben Island, erg indrukwekkend inderdaad! En de reis naar Johannesburg was ook prima!! Gewoon avondeten krijgen etc, voor een vlucht van 2u. Niks ergs aan.
    En die vrouw in Pretoria was zo'n leuk mens. Die zat al helemaal op ons te wachten en was reuze bezorgd!

    HAPPY BDAY, HAPPY BDAY TO MARCOOOOO!
    HAHA, dat weggetje!! Ik vond het fantastisch! En de baboons waren inderdaad wel een verassing!! Jij spotte ook echt alles, haha. Zwemmen was ook wel even leuk, al was het water super koud en zijn we alleen onder geweest en toen er weer uit..... xD

    De tour was wel echt een indrukwekkende avond voor mij. Wat fantastisch!! Zoveel dieren zien op de eerste avond excursie!! Heel vet.
    Ohja, wel grappig trouwens dat die man zo chagrijnig was omdat jij de stoel al open klapte terwijl hij er nog zat en ik een foto met flits maakte en hij net mijn camera aankeek. HAHAHA!!

    OH EN VOOR REMY!! We hebben nog een aap met blauwe ballen op de foto.... Dus nu kunnen we kijken welk mannetje de meeste vrouwtjes trekt!!
    Ja, die villa was wel een cadeautje. Bijna allemaal onze eigen badkamer, hahahaha.

    De ochtendwandeling was toch spannend, ondanks dat we niet veel hebben gezien. Het idee dat die mannen met geweren lopen en je niet weet wat er op je af kan lopen...
    Die pauze was wel dik verdiend en NODIG. En die middag alsnog een race tegen de klok om om 6u terug te zijn. Chaga mensen die voorbij scheurde, dat paps ging seinen van; doe maar rustig aan, want het is nog geen 6u... HAHA. Die man stopte en keek arrogant!!

    En uiteindelijk niet alleen voor nieuwe dieren en de big five gestopt. Ook voor grote kuddes of dieren die veel dichterbij waren dan dat we al gezien hadden. En die snotaapjes, haha. Je schrikt ook gewoon van ze!! De grensovergang was anders wel een gedoe... Hokje in, hokje uit, ander hokje in, en daar weer uit.. Eindelijk over de grens, weer een hokje in, toen er weer uit... Half uur verder! Haha.

    En weer de grensovergang, wat een ellende. Maartje moest toch wel even aangesproken worden op het feit dat ze toch wel echt voor zaterdag het land moet verlaten i.v.m. haar visum!! Maar dat had ze natuurlijk allemaal netjes voor elkaar!
    We mochten ook nog even lekker mee dansen met de mensen in Swaziland! En in het hotel vertelde ze dat de koning daar wel 13 vrouwen heeft... Laat staan hoeveel kinderen, dat kon de man in het hotel niet vertellen!! HAHA. Was maar gek dat die van ons er maar één heeft.

    Maar de eigenaar van de lodge vertelde dat er rond 6u een groepje giraffes stonden te eten vlakbij! Hij wou ons daar toch niet voor wakker maken.
    En die neushoorn in het water was ook hilarisch, te sputteren in het water, hahaha!
    We hebben ook nog een hippo onder de boot gehad, die ging net naar boven toen wij er vaarde!!
    En in de avond een BBQ verzorgd door die lieve dames! Met een Nederlands vrouwelijk stel de hele avond gekletst. Erg gezellig ook!!

    Ik vond het toch stiekem wel leuk dat ik ook nog even het strand heb gezien!! Het gevoel van vakantie kwam weer naar boven. Want het was me toch een echte werkvakantie!! :P

    En dat je flauwviel is zeker niet bijzonder genoeg. Nou voor mij wel! Ik schrok me dood. Er mag trouwens ook wel vermeld worden dat Maartje dus ondersteund werd, om de beurt door ons allemaal! En de ander liep dan met 3 tassen te zeulen!!!! Maar dat deden we wel met liefde, dat moet ook even gezegd worden!!
    HAPPY WEDDINGDAY, HAPPY WEDDINGDAY TO MOM AND DAD. Pizza was heerlijk, beter dan dat voedsel dat we kregen bij t hotel... BLEH.

    En ik had me nog zo voorgenomen om niet te gaan huilen als je weg gaat, want ik zie je snel weer!! Maar als ik dan zie hoe moeilijk mams het ermee heeft en dat jij daar dan ook om moet huilen, dan kan ik me natuurlijk niet inhouden!!

    Nou SIS. Heb je mijn nieuwe verhaaltje in je boekje alweer gelezen? Ik ben alweer benieuwd naar je verhalen over Sydney, al krijg ik wel een deel mee.

    Mijn dromen, ik zal het jullie besparen!! Heb in ieder geval een boel gekletst 's nachts. Gelukkig was Maartje dan nog wakker en heb ik haar niet wakker gemaakt. Genoeg dieren gezien in mijn dromen in ieder geval!

    Ik heb ook echt genoten!!! Heb echt super veel zin in Australië!! Tijd vliegt, woehoeeeee.

    KUS


  • 13 Mei 2015 - 21:02

    Mams:

    Wat moet ik nu nog vertellen ?
    Handig die dochters die een mooi reisverslag schrijven !!
    Ik heb weinig tot niets toe te voegen, alleen de aanvaring met het nijlpaard... ;)
    Het was een super vakantie !!

    Tip voor iedereen;
    Het tijdsverschil is 8 uur verder.




  • 14 Mei 2015 - 18:41

    A J Dros Driessen:




    lLieve Maartje









  • 14 Mei 2015 - 19:30

    A J Dros Driessen:



    Lieve Maartje

    Wat een mooi verslag van jullie reis.

    En ook de andere verslagen ,vond ik mooi

    Het was veel herkenning van de reis met Opa tien jaar geleden.

    Ik wens je veel goeds toe ook in Australie,

    En hoop dat je daar net zo van mag genieten als in Afrika.

    Veel liefs, en groetjes van je Oma Ann Dros.''

  • 19 Mei 2015 - 19:10

    Matjedenhartog:

    lieve Maartje hoe gaat het nu met je voet gaat het lopen al beterder ik hoop ven wel.
    Wat heb je weer een mooi verslag geschreven van de dagen door gebracht met je
    Pa e Ma en zus .Een herinnering aan die dagen vergeet je nooit meer.
    Het filmpje dat Mariëlle gemaakt heeft is leuk en snel en mooi.
    Lieve Maartje we wensen je een goede tijd toe in het verre Australie.
    En kijken uit naar nieuwe belevenissen van jou.
    Liefs van Opa en Oma H.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Maartje

Actief sinds 21 Maart 2011
Verslag gelezen: 220
Totaal aantal bezoekers 14618

Voorgaande reizen:

08 Mei 2015 - 09 November 2015

Australië

07 Februari 2015 - 07 Mei 2015

Zuid-Afrika

18 Maart 2011 - 16 Juni 2011

Stage Aruba!

Landen bezocht: