Vlucht en aankomst - Reisverslag uit Alicedale, Zuid-Afrika van Maartje Hartog - WaarBenJij.nu Vlucht en aankomst - Reisverslag uit Alicedale, Zuid-Afrika van Maartje Hartog - WaarBenJij.nu

Vlucht en aankomst

Door: Maartje den Hartog

Blijf op de hoogte en volg Maartje

08 Februari 2015 | Zuid-Afrika, Alicedale

Pfff daar gaan we dan.. Dat is wat ik dacht vanochtend toen de wekker ging.. Aan de ene kant had ik er natuurlijk super veel zin in maar het is natuurlijk wel erg spannend allemaal en daar komt nog bij dat ik mijn vrienden en familie voor wel een erg lange tijd gedag moest gaan zeggen.. Ik heb eerst Ylse, Marco en Xemm opgehaald want die zouden de koetjes doen. We zouden om 10 uur vertrekken maar leer mijn familie kennen, dat gebeurt uiteindelijk nooit! Dus om kwart over 10 vertrokken we naar opa en oma want die zouden we nog even gedag gaan zeggen en daar hebben we nog even heerlijk geluncht! :) Daar om kwart voor 1 vertrokken want ik moest inchecken om kwart over 1, natuurlijk daar aangekomen bleek dat mijn koffer toch anderhalve kilo te zwaar was.. :( Helaas toch nog wat spullen terug aan papa en mama moeten geven. En toen kwamen als verrassing Ylse, Marco en Xemm opeens aanlopen! (ik zei nog tegen Mariëlle, wat zit mama toch te appen, komt er nog iemand als verrassing ofzo haha! Jaaa, zo gemakkelijk wordt ik nu niet meer verrast hoor haha!) Toen kwamen Chris en zijn ouders nog om afscheid te nemen. Mijn vliegtuig zou om 16:10 vertrekken op Schiphol maar uiteindelijk zijn we pas om 16:25 opgestegen! De vlucht was echt heeel snel over! Binnen no time moesten we onze riemen weer vast maken omdat de daling gestart was.. Toen moest ik nog een boarding ticket halen/zoeken dus dat was wel even spannend, want ja waar moet je dan naartoe, gewoon even gevraagd en heel erg snel had ik dan mijn boarding ticket! En ook meteen het ticket voor Johannesburg naar Port Elisabeth! :) Toen maar opzoek naar de Gate, en dat viel eigenlijk ook weer tegen best een stukje lopen, zelfs nog met een transfer achtige metro en toen nog een klein stukje lopen. En daar zit ik dan nu, de mensen mogen gaan boarden maar je kan je voorstellen dat de rij erg lang is dus ik wacht nog even met opstaan! ;)

De vlucht naar Johannesburg had ook iets vertraging omdat er een tas in het ruim zat die er niet in mocht, omdat mijn mobiel bijna leeg was heb ik niet de tijd kunnen checken hoe laat we nou echt zijn vertrokken. Mijn stoelnummer was 70D en toen dacht ik al dat zal wel een groot vliegtuig zijn! En dat klopte dan ook wel, echt niet te vergelijken met de Arkefly naar Aruba haha! Daarbij had ik dubbel massel want ik zat op een plek met extra extra extra beenruimte (ik zat bij de nooddeur! Dus 2 meter voor mijn benen!) Wat dan wel weer een nadeeltje was dat er vlakbij een baby zat en helaas zat die zo’n 8 uur van de 10,30 uur te huilen….. Echt ik hou van baby’s (Xemm!!! :P) maar ik heb nu dus maar 2,5 uur ofzo geslapen :( Verder eerst even filmpje gaan kijken, the Maze runner, die wou ik nog een keer zien dus was super handig! Toen moest ik toch maar het boekje gaan lezen.. Ik zag er toch wel een beetje tegenop omdat ik er al van uit ging dat ik zou gaan huilen.. Maar echt super leuke verhaaltjes! Echt iedereen super bedankt! Ik weet nu al dat ik er vaak in ga lezen en inspiratie op doen! :) (PS Mariëlle: Ik heb nu 2 envelopjes geopend: als eerste wat je dacht dat ik zou gaan doen en daarna als ik verdrietig ben, echt super blij, de zakdoek was ook erg handig!) Na het boekje lezen probeerde ik te slapen maar dat lukte niet echt.. Dus nog maar een filmpje, Rio 2 haha lekker simpel en dan hoefde ik niet na te denken! Toen dus nog eventjes geslapen en daarna nog een filmpje gekeken, ik weet niet meer hoe die heet maar die was ook niet leuk dus niet belangrijk haha. En toen gingen we alweer landen! Eigenlijk ging het dan ook wel snel.. Bij Johannesburg wist ik al dat ik mijn koffer eerst moest ophalen en dan weer inchecken etc. dus dat vond ik wel een beetje spannend, maar er zat vlakbij mij in het vliegtuig een Duits meisje dus samen met haar heb ik het begin doorlopen, we moesten namelijk ook in de rij voor een visum en ik schrok me dood want dat had ik helemaal niet geregeld! Maar gelukkig bleek dit gewoon toeristen visum te zijn en dus gratis haha, dat vertelde het Duitse meisje ook al meteen dus dat was wel prettig! Toen dus koffer ophalen en de koffer van het Duitse meisje was er eigenlijk al meteen en bij mij duurde en duurde het maar.. Dan wordt je toch wel een beetje gestrest want straks komt ie helemaal niet! Op een gegeven moment was het Duitse meisje maar vast gegaan want zij moest om 10 uur weer boarden en ik om 11 uur dus ik had ook nog wel even (ik heb uiteindelijk van half 8 tot 10 over 8 moeten wachten!) Toen natuurlijk meteen door! Want ik wist niet precies hoe ver en hoe lang ik nog moest lopen en wachten.. Toen moest ik gaan inchecken en er stond echt een gigantische rij! Maar ietsje verderop waren drie incheckbalies helemaal leeg dus ik dacht ik ga de gok gewoon nemen en daarnaar toe lopen en ja hoor, daar kon ik gewoon inchecken! Haha beter! Toen kwam ik door een glazen deur en meteen kwam er een Afrikaanse man op me af, Can I help you? Were do you need to go? Blablabla dus hij liep een stukje met me mee en toen bedacht ik me opeens shit hier wil ie natuurlijk geld voor haha! Dus toen zei ie, je moet opschieten dus ik hoe laat is het dan, maar dat wou ie niet zeggen! Hij deed echt alsof ik vet moest opschieten en hij zei, no worry I will let you skip in line. Dus ik oh maar dat is niet nodig joh, ze wachten wel op me en ik ben nog vet op tijd haha. Dus hij oh oke en toen liep ie meteen weer weg! Dus daar was ik maar mooi weer onderuit gekomen haha. Ondertussen zweette ik me dood! Pff ik lande hier plaatselijke tijd om 7 uur en de zon stond al vet hoog en vel! Dat gaat dus wat goeds beloven! Ik dus rustig in de rij van de douane en nu zit ik te wachten tot ik mag boarden, maar mijn vlucht staat nog niet eens op het tv scherm dus je kan je wel voorstellen dat dat nog even gaat duren (Het is nu 10 over 9 en ik kan boarden vanaf 10:40). Maar wel lekker want nu kan ik even tot mezelf komen en afkoelen haha.

Nou na heeeeel lang wachten mocht ik dan eindelijk boarden op Johannesburg! Ik was echt super moe dus ben eigenlijk meteen gaan slapen, heb dus het instructie filmpje gemist! Verder weer een peuter die dicht bij mij zat dus daar ben ik een aantal keer van wakker geworden en we kregen nog een luch geserveerd! (Had ik niet verwacht omdat de vlucht maar anderhalf uur ofzo duurde. Ik hoorde al wat meisjes Nederlands praten dus ik dacht met uitstappen ik vraag even aan hun want dan kunnen we het makkelijk vinden. Dat ging allemaal prima tot dat ik mama etc een sms wou sturen dat ik was geland en dat mn mobiel niet in mn zak zat! Ik wou dus meteen weer terug lopen naar het vliegtuig (stond 20 meter naast de bagageband) maar daar mocht ik dus niet meer in.. Ik dus een mannetje gevraagd en die ging contact zoeken met andere en die zouden gaan kijken.. En gelukkig na 5 minuten kwam er een man aanlopen met mijn mobiel!! Ik echt super blij natuurlijk! En toen kwamen de koffers heel snel, moesten we door een schuifdeur en we waren al bij de Stenden mensen! En wij waren de laatste dus we gingen ook meteen vertrekken! Super chill dus. Helaas dus geen tijd gehad om mn lange broek te verwisselen dus het was wel aardig warm.. Toen naar onze bestemming, Alicedale. De Lodge waar we slapen is simpel maar prima en schoon, ik ga zo proberen de foto’s op mn laptop te krijgen en of op waarbenjij of op facebook zetten. Verder zitten we in een hitte golf dus is het extreem warm, dus na aankomst meteen naar het zwembad om af te koelen! We zitten hier met 16 studenten van Stenden en 2 daarvan zijn Duits en er zijn totaal 2 jongens! Verder is er een ander Christelijk kamp gecombineerd met sporten (en opvoeding ofzo) en dat zijn ong 32 jongens en 10 meisjes. Om 6uur stond het eten klaar en al die jongens van dat andere kamp hebben dus allemaal regels zo moeten ze dus meisjes voor laten in de rij! Echt grappig maar ook wel weer raar. Ook moeten ze 4 weken zonder mobiel en ze mogen niet op het gras lopen want dan moeten ze opdrukken ofzo, ik snap het nog niet allemaal maar dat is wat ik nu gehoord heb. En dan is het nu, even wifi checken, contacten met wat mensen en dit verhaaltje schrijven / online zetten!

Hele dikke knuffel vanuit het warme Zuid-Afrika!
Ohja nog even voor de opdracht die ik van Mariëlle heb gekregen:
Opdracht 1: Omschrijf je buurmannen/buurvrouwen in het vliegtuig.
De vlucht van Nederland naar Londen: Ik zat in het gangpad en naast mij zat een Nederlands stelletje, ze gingen overstappen in Londen naar Kaapstad, maar verder waren ze niet echt praat graag.. Niet zo boeiend dus.
De vlucht van Londen naar Johannesburg: Toen ik het vliegtuig in kwam lag de man die naast mij zat al te slapen.. Dus je snapt wel wat voor buurman dat zou worden, hij sliep de hele reis.. Maar tegenover mij zat de stewardess tijdens het opstijgen en landen, dus daar wel even gezellig mee gekletst!
De vlucht van Johannesburg naar Port Elisabeth: Eigenlijk niks te melden want er zat niemand naast me! Haha super chill dus. Maar helaas dus wel een peuter in de buurt die me wakker maakte zo af en toe..

  • 08 Februari 2015 - 19:18

    Marielle:

    Hahahahaha, nee zo makkelijk trap jij niet meer in verassingen!
    En oioioi, we hadden het er nog over dat Ylse en Marco je niet mochten opzoeken met Xemm i.v.m. schuldgevoelens tegenover mede reizigers... Nu was je dus wel echt even een dik slachtoffer! Heb je niet je kwaliteiten laten zien hoe je Xemm aan het lachen maakt? Zodat je die baby stil kon krijgen?
    Mooi dat die zakdoek van pas is gekomen, toch wel beter dan die papierensnotdoekjes?
    Misschien dacht die Afrikaan wel dat je haren geld waard zijn joh en wou hij geen echt geld! Of hij vond je van nature zo mooi, dat hij je graaaaag hielp. Oke, goed gedaan dat je hem hebt afgeschud, hahaha!!!
    Nou gezellige buren heb je gehad in het vliegtuig.... Pffff! Ik vond dan de verhalen van Evita wel wat mooier, zo'n dikke man die stonk enzo, hahahaa!

    Heel veel plezier lieve zus! KUS

  • 08 Februari 2015 - 19:20

    Astrid:

    Haha en wij maar zeggen; let op je spullen. Geniet maar lekker. Ik kan bijna niet wachten op je volgende verslag. Xxxx

  • 08 Februari 2015 - 19:51

    Eline :

    Leuk je verhalen te lezen Maartje, zo herkenbaar allemaal! Ik mis het! Geniet van alles wat je gaat meemaken, wordt een van de mooiste ervaringen in je leven!
    xxx Eline

  • 08 Februari 2015 - 20:11

    Je Oma Annie Dros:



    Live maartje


    JE verslag gelezen fijn dat je een goede rijs hebt gehad .

    Van middag nog wezen thee drinken bij je thuis.

    Veder gaat alles hier goed.


    Liefs Oma

  • 08 Februari 2015 - 21:39

    Evita:

    Jeetje ik dacht dat ik lange verhalen had in het begin, maar je verslaat me dik :p wat heb je al veel meegemaakt onderweg! En zeker mega zenuwen dat je je telefoon niet had :o gelukkig hadden ze hem gevonden!
    haha nou Marielle, maartje mag blij zijn dat er geen dikke stinkerd naast haar zat!

  • 08 Februari 2015 - 22:32

    Ylse:

    Ah Xemm had graag voorgedaan hoe hij stil moest zijn die vlucht. Met tante is het immers altijd leuk. Ik zou het verhaal voorlezen aan hem. Hij zal het vast begrijpen. Hij zal in ieder geval erom lachen voor het slapen.

    Blij dat je goed aangekomen bent. Spannend, maar leuk. Kijk uit naar je volgende verhalen.

    7 uur ontbijt, heerlijk! Volledig genieten van je tijd daar ;)

    Dikke kus, en een grote glimlach en lebber van xemm. Ook je broer volgt je hoor.
    Xox Ylse

  • 09 Februari 2015 - 16:49

    Els:

    Leuk! Wat een mazzel van je mobieltje! Gelukkig, want daar staat vast heel veel in!
    Veel plezier...tot de volgende blog -> altijd leuk!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Maartje

Actief sinds 21 Maart 2011
Verslag gelezen: 239
Totaal aantal bezoekers 14627

Voorgaande reizen:

08 Mei 2015 - 09 November 2015

Australië

07 Februari 2015 - 07 Mei 2015

Zuid-Afrika

18 Maart 2011 - 16 Juni 2011

Stage Aruba!

Landen bezocht: