Living the life in South-Africa! - Reisverslag uit Alicedale, Zuid-Afrika van Maartje Hartog - WaarBenJij.nu Living the life in South-Africa! - Reisverslag uit Alicedale, Zuid-Afrika van Maartje Hartog - WaarBenJij.nu

Living the life in South-Africa!

Blijf op de hoogte en volg Maartje

05 Maart 2015 | Zuid-Afrika, Alicedale

Vorige week zaterdag zouden we dus naar Grahamstown gaan naar de markt en een beetje rondkijken. Maar we zijn hier natuurlijk wel in ZA dus ik ging er al vanuit dat de taxi minstens een halfuur te laat zou zijn. Aangezien de andere iets ongeduldiger waren dan ik, belde zij na een kwartier al waar de taxi was, toen bleek dus dat de taxi chauffeur naar een verkeerde plek was gereden, en dat hij was terug gegaan naar Grahamstown, dus wij wachten en natuurlijk kwam er maar niemand, toen hebben we wat locals gebeld of zij ons misschien konden brengen, en die zouden dan door vragen, uiteindelijk hadden we iemand gevonden maar die wilde 180 rand per persoon voor de heen en ook voor de terugweg, terwijl we met onze oude taxi 150 rand hadden afgesproken in totaal! Dat vonden we dus veelste duur! Dus helaas ging ons dagje Grahamstown niet door, ik vond het allemaal wel grappig eigenlijk, maar dat kon ik maar beter niet hardop zeggen! Die andere vonden het allemaal niet zo leuk namelijk… Uiteindelijk bleek trouwens dat de eerste taxi niet kwam omdat er iemand overleden was en hij moest familieleden ophalen en naar de begrafenis brengen. Ik had besloten om lekker bij het zwembad te gaan liggen, omdat ik sowieso niet van plan was te leren in Grahamstown dus ik dacht dan doe ik het nu ook niet. Uiteindelijk wel wat doorgenomen bij het zwembad. ’s Avonds gegeten bij Louis Pub en daarna hebben we een vuurtje gemaakt voor ons huis, dat was heel gezellig! :)

Zondag was studiedag, dus heel saai geleerd. Verder hebben we nog gekeken naar de plannen voor aankomend weekend.

Maandag hadden we een game drive door Addo Elephant Park! Echt super tof en daar hadden we allemaal heel erg veel zin in! Het enige nadeel was dat we om kwart over 6 zouden vertrekken… Maar achteraf was dat zeker de moeite waard! Het was echt zoo leuk! Hebben veel verschillende dieren gezien echt volgens mij gaat dit nooit vervelen! We moesten ook nog wat vogels voor onze bird assignment en dat is zeker gelukt! In onze pauze waren we zelfs nog naar een ‘bird spot huisje’ geweest! Echt heel grappig, zitten we daar met camera en verrekijker in de aanslag haha. Ik zal de foto’s online zetten!

Dinsdag zouden we een les hebben, maar waren we uiteindelijk vrij! Onze docent zou namelijk ’s middags les geven in Port Alfred, maar dat was op de een of andere manier verandert naar ’s ochtends! Dat was dus weer een saaie studiedag!

Woensdag dan eindelijk de toets! Iedereen was stiekem toch wel een beetje zenuwachtig, want er ligt toch best wel een hoge druk op, we zijn maar met 16 en je wilt natuurlijk niet als enige een onvoldoende halen.. Uiteindelijk na de toets toch wel een goed gevoel, al durf ik het haast niet te zeggen, je weet maar nooit met karma… haha Ik had om 11uur afgesproken om met iemand van Casa te bellen over mijn scriptie, maar omdat de les van dinsdag niet doorging, wilde ze die verplaatsten naar woensdag, en die wilde iedereen ’s ochtends hebben, dus na de toets hadden we les over Biomes (vegetatie in ZA) maar halverwege de les moest ik dus weg om te bellen. Het bellen was heel fijn en ik kan nu zeker weer even verder! :) ’s middags nog gewerkt aan scriptie en om 4 uur zouden we naar de ‘dam’ gaan, daar konden we zwemmen en zouden we gaan braaien! Echt super leuk, want iedereen kon wel pauze gebruiken! Onderweg naar de dam nog struisvogels gezien met babies! Echt super schattig! (Een klasgenootje dacht dat ze een dodo zag hahaha!) Eenmaal bij de dam, echt super mooi uitzicht over het water en het lijkt echt net of je letterlijk in de middle of nowhere bent! Nergens een huis of mens te zien! Ik heb wel wat mooie foto’s gemaakt!:) We waren rond 8 uur terug en toen met nog wat klasgenoten naar Louis Pub gegaan en daar nog een potje gepoold. Ohja we hoorde trouwens dat er een temperatuur was gemeten van 46 graden!! :O Echt heel warm dus hier… (en jullie hadden sneeuw hoorde ik….)

En dan was het alweer vandaag, donderdag vanochtend eerst les over amfibieën en daarna hadden de andere PBL dus konden wij nog even PBL huiswerk maken en daarna hadden wij PBL. Daarna even naar het dorpje geweest en nu nog heel veel te doen voor school, maar vertoon ik studie ontwijkend gedrag door dit te typen! Haha

Morgenochtend hebben we presentaties en daarna gaan we met een paar klasgenoten naar Graaff Reinet en zaterdag naar Cradock! :) Wordt dus een leuk weekend! :)

Hele dikke kus en knuffel vanuit het warme Zuid-Afrika! :)

  • 05 Maart 2015 - 17:53

    ZUS DIE ALS EERSTE REAGEERT :

    ZUSSIEEEE,

    Ik ben de eerste, woehoeeeeee.
    Toch nog ergens goed voor die e-mail.
    Net samen met mams gelezen, die reageert vast later nog wel!
    We gaan zo uit eten in Groningen, nomnomnom.

    Wat een verhaal weer, leuk om te lezen! Goed dat je een goed gevoel had over de toets, al wist ik dat natuurlijk al. Wanneer krijg je je cijfer terug? Weet je dat al?

    Dodo's, hilarisch. Mams en ik lachte er wel even om...

    En de foto's zijn weer erg mooi geworden! Kan niet wachten tot volgende week..

    EN GOED NIEUWS, OVER 7 WEKEN KOMEN WE AL. WOEHOE!

    KUSKUSKUS.

  • 06 Maart 2015 - 18:56

    Matjedenhartog:

    Hallo Maartje met plezier je laatste reisverslag gelezen joepie wat is het warm bij jullie

    morgen hebben wij hier een mooie lentedag ik verheug me er op

    Zondag Evita haar verjaardag en vandaag is Esther jarig we zijn er maar druk mee.

    Maartje nog een leuke tijd daar met groetjes van Opa en Oma

  • 06 Maart 2015 - 22:38

    Laura:

    Hee meis,
    Wat heb je weer een hoop gezien, leuk!
    Duimen op een goed cijfer voor je toets, maar dat zal wel goed zijn!
    En fijn dat je weer verder kunt met je scriptie.
    Nou, succes weer met al je bezigheden en geniet van je weekend!
    Xxxx Laura

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Maartje

Actief sinds 21 Maart 2011
Verslag gelezen: 208
Totaal aantal bezoekers 14626

Voorgaande reizen:

08 Mei 2015 - 09 November 2015

Australië

07 Februari 2015 - 07 Mei 2015

Zuid-Afrika

18 Maart 2011 - 16 Juni 2011

Stage Aruba!

Landen bezocht: