T/m zondag 22 mei - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Maartje Hartog - WaarBenJij.nu T/m zondag 22 mei - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Maartje Hartog - WaarBenJij.nu

T/m zondag 22 mei

Door: mdenhartog

Blijf op de hoogte en volg Maartje

23 Mei 2011 | Aruba, Oranjestad

Heeee! Allereerst wil ik iedereen bedanken voor zijn/haar reacties!:D Echt doet me goed dat jullie dit allemaal lezen (anders zou ik het ook echt niet meer typen! Haha)

Vrijdag moesten we vanaf drie uur werken, ik moest beginnen in het cafetaria (is de personeels kantine) en Cornelie had haar laatste dag in Corals (het buffet restaurant) ’s ochtends hebben we bij het zwembad in de zon gelegen.. Maar toen we naar het werk zouden gaan, kon dat opeens niet meer! Dus wij bellen naar het werk dat we nog niet konden komen, maar kregen hele tijd verkeerde aan de telefoon, maar diegene beloofde wel het door te geven aan onze manager of supervisor.. Maar om 5 uur belde we nog maar een keer om te vragen of we wel echt moesten werken en toen kwamen we erachter die diegene het niet eens had doorgegeven! Maar in ieder geval we moesten wel werken.. Balen.. Maar toen kregen we opeens telefoontje van Femke (collega van ons) en die vertelde ons dat het werk haar had gebeld of zij ons nummer had.. Alleen had ze gezegd dat ze die niet had en later bedacht ze dat ze die toch wel had.. Dus wij weer naar het werk gebeld en we waren toch niet nodig!:D Gelukkig! Dus hebben we bij Perle gegeten (Michelle was ook vrij dus die was er ook bij;) ) Daarna wouden we naar de bios gaan, maar dat was alweer te laat.. Toen zijn we maar naar jacuzzi gegaan bij Marriot hotel.. Dat was echt héél chill! Water was super warm!

Zaterdag waren we alle vier vrij! Dus hadden we afgesproken om naar Palm Island te gaan! Is echt een heel leuk eiland met strandje, mooi snorkelen, glijbanen, inclusief eten & drinken en gratis op bananenboot! Dus wij hadden er al super veel zin in!:D Dus toen we daar aankwamen hebben we eerst plekje gezocht, daarna drankje gehaald en daarna meteen op de bananenboot gegaan! Alleen was die bananenboot wat minder leuk dat we dachten, want die ging niet zo hard.. haha Daarna gingen we maar eventjes iets eten (dit viel iets wat tegen.. ) Daarna zijn we van de glijbanen gegaan! Dat was wel heel leuk haha! Toen dachten we laten we eventjes kijken hoeveel maanlopen onderwater kost, en hoe laat dat is.. Alleen was dat toen meteen! Dus we moesten haasten met betalen en meteen terug komen! Wij dus heen, en werden er even snel een paar tekens voor onder water uitgelegd waardoor we dachten uhhh, gaat dit wel goed komen?! Ook vertelde die man dat elke tree dat je naar beneden ging, je moest klaren want het was 7 meter diep! Echt je dus echt goed de trap vast moest houden zodat je niet in één keer naar beneden zou vallen! Dus toen was het al helemaal, is dit wel een goed idee?! Haha.. Maarja, toen gingen we dus toch maar, eerst Ronald toen Michelle, toen Cornelie en ik als laatste.. Eerst moest je dus half op het trappetje gaan staan met je hoofd & schouders boven water, toen werd er dus een grote witte helm op je hoofd gezet en moest je naar beneden lopen.. Eenmaal onder water keek ik naar links en zag ik een dikke bus liggen! Haha, die hadden ze er dus expres neergelegd want verderop lagen ook nog wat vliegtuigjes.. Onder water best veel mooie vissen gezien! En er zijn nog veel foto’s gemaakt, die komen nog wel op de site.. Alleen op een gegeven moment stonden we stil omdat andere mensen op de foto werden gezet, en toen werd ik opeens gebeten in mijn knie! Ik schrok me echt helemaal dood! Ik dacht kutttt, zit hier een haai ofzo ?! Maar ik kon niet naar beneden kijken want dan zou de helm vol lopen met water! En ik liep als achterste dus ik dacht als dit echt een haai was, dan ziet verder helemaal niemand iets!! Maar gelukkig werd de pijn al minder dus wist ik dat het niet heel erg kon zijn..(A) Ik maakte toen ook een gebaar naar Cornelie en die knikte ook al dus die was ook al gebeten.. haha. Toen we uit het water kwamen zijn Ronald en ik gaan snorkelen, hebben echt hele mooie vissen gezien! Het was er ook echt heel ondiep dus vissen zwommen nog geen halve meter onder je! En ook héééle grote papegaaien vissen! (dat zijn die blauwe met een ‘snaveltje’) Toen was eigenlijk al zo’n beetje de dag om (het was open tot 5 uur). Dus toen werden we door Bas opgehaald.. Hebben we eerst even thuis op de bank gezeten en rond 10 uur gingen Ronald & Michelle naar afscheidsfeestje van collega’s van hun. Cornelie en ik zijn later rond 12 uur uitgegaan naar de PARTYSQUAD! Haha, was echt heel gezellig!:) Iedereen van Blue Village was daar ongeveer, dus hebben we eventjes goed gefeest! Haha.

Zondag hadden we om 11 uur de wekker gezet en zijn we naar het strand gegaan.. Daar hebben we lekker uitgebrakt en ’s avonds bij de Turk wat te eten gehaald..

Maandag moesten we dan dus echt in de keuken beginnen.. Met heel veel tegenzin gingen we dan toch maar… Kwamen we daar om kwart voor 7, want we wisten niet waar we onze koks kleren vandaan moesten halen.. Toen werd ons dus eerst verteld, wacht maar even op de chef, die komt om 7 uur.. Dus wij wachten, toen vertelde onze chef om 7 uur dat we moesten wachten tot laundry open zou gaan om 8 uur.. Maar toen waren we daar om 8 uur hadden ze daar alleen maat m en die maat in koks kleren betekend niet medium maar MEGA! Haha, dat paste we dus niet.. Toen moesten we wachten tot iemand van stock control er was, want daar zouden misschien s’jes liggen.. Toen hij er dan eindelijk was om kwart over 8, moest hij de sleutel nog ergens vandaan toveren.. Dus voordat wij EINDELIJK onze koks kleren aan hadden was het 9 uur!! Maarja, daar word je dus voor betaald.. haha Toen kwamen we dus eindelijk de keuken binnen met onze koks kleren aan, en werd ons verteld dat we in het cafetaria zouden werken.. Alles werd ons uitgelegd en het kwam er zo’n beetje op neer: we moesten eten klaar zetten en dat moest om 11 uur klaar staan. Dan moesten we hele dag ervoor zorgen dat de bakken vol bleven met eten, en anders bijvullen en de afwas wegbrengen.. Om half 3 sluit het dus dan moeten we laten checken door een kok welk eten weg moet en wat ze bewaren voor ’s avonds.. Dan moeten we hetzelfde doen dan ’s ochtends dus alles klaar zetten voor 5 uur.. Maar omdat we om 7 uur waren begonnen mochten we om 3 uur weg en hoefden we niet alles te doen.. Maar waar het dus op neer komt, vanaf 11 uur tot half 3 hebben we zo’n beetje pauze.. Na het werk zijn we even naar het strand gegaan en daarna boodschappen gedaan voor die dag en dinsdag.. ’s avonds hebben we niet veel gedaan, lekker bankhangen..

Dinsdag was Mariëlle jarig!:D:D Haar dus gesmst dat ik helaas niet kon skypen, waar ik nog steeds heel erg van baal.. Maarja had haar maandag avond nog wel mailtje & krabbel gestuurd.. Maar we moesten dus om 9 uur beginnen met werken (moesten we trouwens ook woensdag & donderdag) moesten we weer in het cafetaria staan.. Na het werk gingen we eten en daarna weer bank hangen haha.. (het koken duurt hier trouwens ook een uur omdat we twee pitjes hebben en die zijn elektrisch.. haha)

Woensdag dus weer vanaf 9 uur werken en werd ons verteld dat één van ons ’s middags met de lunch moest helpen in Corals. Dat wou ik wel! Daar moest ik á la minute spagetti of penne maken.. Gasten moesten dan kiezen welke van de twee en dan nog sausje kiezen.. Cornelie moest weer hele dag in cafetaria.. Na de lunch heb ik Cornelie weer geholpen met klaar zetten.. Dinsdag moest ik eigenlijk ook in Corals staan spagetti maken, maar dat ging niet door omdat Sea Breeze (ander restaurant) dicht was omdat het ’s ochtends heéél had hard had geregend! En woensdag ochtend had het gewoon wéér geregend maar nu niet zo heel hard gelukkig.. Maar natuurlijk regent het precies wanneer wij buiten moeten lopen met eten.. haha (dinsdag dus ook al!) ’s avonds hebben we boodschappen gedaan en zijn we met Michelle naar de bios gegaan. Naar de film Arthur, was echt een leuke film!

Donderdag was het eigenlijk weer hetzelfde als woensdag, zou weer één in pasta station moeten.. Maar het regende dus wééér! En nu wel weer te hard, dus Sea Breeze was weer gesloten en hoefde dus uiteindelijk niet naar pasta station.. Alleen moesten wij natuurlijk wel wéér met eten door de regen lopen! Echt héél irritant! S’ Avonds heb ik eerst geskypd met Chris en daarna eten gemaakt.. Daarna ben ik nog bezig geweest met stageverslag en Cornelie met Spaans.. Jaaa, we denken zo af en toe wel aan school hoor ! haha

Vandaag waren we dan eindelijk weer vrij! Haha eerst beetje uitgeslapen en daarna heeft Cornelie ene poging gedaan om te skypen met haar ouders.. Daarna hebben we lekker gechilld bij het zwembad.. En dan ben ik nu dit allemaal aan het typen in microsoft word want Ronald en Michelle hebben hun internet aan laten staan dus kan nu niet internetten.. Slimme actieee.. (NOTT) Vanavond gaan we nog filmpje kijken op laptop..

Okeee, dit had ik dus vrijdag avond willen plaatsen, maar dat kon niet aangezien internet het niet deed.. We hebben uiteindelijk niet één filmpje gekeken maar drie (A) Eerst big mama, toen dispicable me en daarna Turbo van New Kids.. Vond alleen de laatste film niet zo leuk..(A)

Zaterdag hebben we lekker aan het zwembad gelegen en daarna moesten we om 3 uur beginnen in de keuken.. Cornelie en ik zijn 's avonds nog uitgeweest naar confession! Was heel gezellig:)

Zondag lekker uitgeslapen en moesten weer om drie uur werken tot half 11.. Werken was weer saai en mn keel doet heel erg pijn dus word een beetje gek..(A)

Knuffelsss!

  • 23 Mei 2011 - 12:57

    Diantha:

    leukkkk!! euhh en check je mail <3

  • 26 Mei 2011 - 16:36

    Laura, Abcoude:

    Hee chickie! Wat leuk om weer een verhaaltje van je te lezen! Nou, volgens mij heb jij alle films nu wel zo´n beetje gezien, net als alle discotheken daaro..=P HAha, leuk hoor! Jammer dat het werk saai is.. Nog van harte gefeliciteerd trouwens met je zusje (is alweer tijdje geleden, maarrrr beter laat dan nooit!). Zaterdagaaf gaan we haar verjaardag uitgebreid vieren, helaas wel zonder jou! Het einde van je stage begint denk al beetje in zicht te komen, natuurlijk heel jammer voor jou, maar ik wil je verhalen wel weer een keer in het echt horen, haha! Fijne tijd nog, en ben benieuwd naar je volgende verslag! Dikke kus!

  • 29 Mei 2011 - 09:41

    Joyce:

    Lees het verslag een beetje laat, maar echt super leuk om te lezen wat je allemaal doet. Heel veel plezier veder!! Xx Joyce

  • 31 Mei 2011 - 15:39

    Zusje:

    halloo, ik had deze ook nog niet gelezen, haha!
    zijn jullie nou al naar pirates geweest? is leuke film, alleen vind 3d niet zo leuk. hebben jullie ook 3d op aruba?

    xx

  • 13 Juni 2011 - 13:56

    Diantha:

    hahah ik ben zoals gewonlijk weer lekker laat met lezen en reageren. Beter laat dan nooit(a) Vet gezellig allemaal, klinkt we heel relaxed! Ik ga je binnenkort terug mailen. heb het super druk aan mijn hoofd! Nog 4 weken en EINDELIJK vakantie, waar ik erg aan toe ben. Ga nu je andere berichtejs lezen. loveyou

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Aruba, Oranjestad

Stage Aruba!

Recente Reisverslagen:

19 Juni 2011

Aller laatste verslag...

13 Juni 2011

Één na laatste verslag!

29 Mei 2011

tm 29 mei

23 Mei 2011

T/m zondag 22 mei

13 Mei 2011

Van maandag tot de week erop donderdag
Maartje

Actief sinds 21 Maart 2011
Verslag gelezen: 153
Totaal aantal bezoekers 14639

Voorgaande reizen:

08 Mei 2015 - 09 November 2015

Australië

07 Februari 2015 - 07 Mei 2015

Zuid-Afrika

18 Maart 2011 - 16 Juni 2011

Stage Aruba!

Landen bezocht: