Van maandag tot de week erop donderdag - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Maartje Hartog - WaarBenJij.nu Van maandag tot de week erop donderdag - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Maartje Hartog - WaarBenJij.nu

Van maandag tot de week erop donderdag

Door: mdenhartog

Blijf op de hoogte en volg Maartje

13 Mei 2011 | Aruba, Oranjestad

Daar is mijn wekelijkse verslag dan weer!

Vorige week maandag had ik al verteld wat ik 's ochtends heb gedaan.. 's Middags zijn we met Papa, mama, marco, Mariëlle, Cornelie en Michelle naar Malmok Beach gegaan, en hebben we gesnorkeld. Daarna zijn papa, mama, Marco, Mariëlle en ik naar de vuurtoren gegaan en daarna naar de Hooiberg. En alle 561 trap trede hebben we beklommen! Ik kan je zeggen dat was een beste klim, aangezien ik al een eeuwigheid niet meer gesport heb.. Maar heb ik het gered.. Kom je daar bovenaan, staat er een kut huisje met graffiti ! Maar gelukkig was het uitzicht verder wel mooi! 's Avonds zijn papa, mama, Marco, Mariëlle, Cornelie en ik uiteten geweest bij Holiday Inn.

Dinsdag gingen mn ouders naar mn tante naar Sint Maarten tot donderdag! Wij hadden om 10 uur afgesproken om weg te gaan.. Dat werd natuurlijk kwart over tien dankzij Michelle! haha (konden we allemaal heel erg om lachen natuurlijk..) Toen hebben we Mariëlle opgehaald en hebben we snorkel spullen gehaald voor haar & Michelle. Toen quad geregeld voor donderdag en daarna naar Moomba gegaan om lekker te zonnen!(H) 's Avonds hebben Cornelie en ik spagetti gegeten bij Marco & Mariëlle! En zijn we s'avonds schildpadden gaan spotten (maar niet tegengekomen natuurlijk..:( ) Daarna hebben Cornelie en ik bij hun geslapen.

Woensdag zouden we om half 10 opgehaald worden door collega van ons om naar Natural Pool te gaan. Dat werd alleen 10 uur (dat schijnt dus typisch Arubaans te zijn.. Beetje jammer dat we dat niet eerder wisten want nu hadden we dus een halfuur langer kunnen slapen..) Maarja, toen ie er dus eindelijk was, moest ie eerst nog langs huis, want hij was 's nachts niet thuis geweest... Dussss Daarna natuurlijk nog ergens eten halen, dus voordat we eindelijk op weg waren was het 11 uur..
Nouja, toen begon het dus, we gingen eerst bij Natural Bridge langs (dat stelt dus niet zoveel voor, want die brug is ingestord, zie foto's) Daarna zijn we gaan rijden naar Natural Pool gereden. Nou en dat was me een ritje! Echt niet normaal! Je kan het je gewoon niet voorstellen hoe die weg er daar uit zag! Als je het al weg kan noemen.. Het was de zand met dikke stenen en puntige stenen en noem maar op! Dat ging dan dus ook mis.. Band lek... Met veel moeite die verwisseld want de grond was natuurlijk niet recht dus de krik neerzetten was wat gevaarlijk.. Toen de nieuwe band eronder moest moesten wij dan ook tegen duwen dat de auto niet het ravijn in zou vallen.. Vanaf daar was het dus lopen.. ook dat gaat natuurlijk niet makkelijk op zo'n kut weg met je slippertjes aan.. Maarja na een kwartier/ 20 minuutjes waren we er dan dus! En het was opzich wel mooi! Er waren mooie vissen te zien! Alleen was het niet heel groot. Maar wel leuk want soms kwamen er echte splechen van de zee tegen de rotsen, en dan kreeg je dat recht over je heen.. Maar aangezie het zo klein was, hadden we het eigenlijk best snel gezien.. Toen zijn we dus doorgereden naar Natural Park/ Arikok Park. Daar zijn we naar strandje gereden en is onze collega gaan body boarden.. Je begrijpt dus al, de zee was daar best wel wild, en zwemmen kon daar dus ook echt niet! Wel wat leuke foto's gemaakt dat we op rost zitten als zeemeerminnen! haha
Daarna zijn we naar huis gegaan en hebben ons klaar gemaakt om uit eten te gaan naar Tony Roma's. Dat was heel lekker!:)

Donderdag gingen we dus quad rijden.. We zouden om 9 uur bij bedrijf zijn, maar dat liep natuurlijk uit naar half 10..(A) Vanaf daar kregen we route mee vanaf Oranjestad (waar quad bedrijf zat) naar de vuurtoren en vanaf daar langs de kust naar Baby Beach en dan weer terug naar Oranjestad.. Het enige wat beetje tegen zat die dag was het weer... Toen we bijna bij de vuurtoren waren begon het dus keihard maar dan ook echt KEIHARD te regenen..:( We waren dan ook ZEIKNAT! (dat is dus ook te zien op de foto's) Maar verder was het echt wel héél tof! Beetje scheuren over de zand weggetjes met gaten en weet ik veel wat voor kut weggetjes nog meer! Onderweg hebben we dus de vuurtoren, de chapel, the small natural bridge, de ruïne, natural bridge, Rockformations, Arikok park daar ook een grot gezien met vleermuizen en slangen (achter het glas, alleen de slangen dan! haha).
Toen naar Baby beach gereden en daar eventjes gezeten en beetje door het water gelopen.. Toen terug naar Oranjestad. Toen even boodschapjes gedaan en 's avonds Pizza gegeten.. Later op de avond kwamen papa en mama weer terug en eventjes verhalen uitgewisseld van onze 3 dagen en zij van hun 3 dagen.. Waarvan ze veelste veel van het vliegveld hebben gezien aangezien ze DIKKE vertraging hadden de heen & de terug weg! (Vind nog steeds zielig voor jullie hoor!) Ohja, onze auto was ook nog eens kapot! Toen we pizza gingen halen deed ie het de terug weg opeens niet meer! Kon niet meer normaal sturen, was echt heel zwaar! Bleek de rubber riem kapot te zijn ofzo..Vrijdagochtend werd die dus gemaakt...

Vrijdag hadden we niks afgesproken omdat we best wel moe waren van alle dingen die we gedaan hadden en omdat Cornelie en ik van 3 moesten werken en 's avonds wouden we vroeg naar bed omdat we zaterdag weer om 8 uur 's ochtends moesten beginnen.. Dit was dus best wel een lullige dag, want eerst zouden we vrij zijn en naar Palm Island gaan, maar dat ging dus niet door.. En toen zouden we dus 12 uur werken.. maar toen we er om 8 uur kwamen, kwamen we er dus achter dat dat nooit kon want we moesten werken voor een heilige comunie, en die kwam dus pas om half 1! Dus 12 uur weg werd m nooit.. We gingen om half 5 EINDELIJK weg.. Nouja, 's avonds gingen papa, mama, Marco, Mariëlle en ik uit eten omdat papa & mama vrijdag 23 jaar getrouwd waren.. We waren naar Amazonia geweest, was echt super lekker!! Maarja, dan kom je thuis en krijg je niet zulk heel leuk nieuws te horen haha, Cornelie was iets gaan pakken in de auto en toen had ze sleutel in contact gedaan omdat ze lichtje nodig had.. En vervolgens de deuren opslot dicht getrokken.. Dus we konden de auto niet meer in... Lekker handig haha.. Gelukkig wou Ronald ons naar ons werk brengen zondag en ophalen etc... Dankjewel taxi chauffeur! :D

Zondag moesten we eigenlijk weer om 8 uur beginnen maar omdat we zaterdag er om 8 uur waren en we eigenlijk wel om 12 uur hadden kunnen komen hadden we gevraagd of we ook later konden beginnen.. En dat kon dus we begonnen om half 10.. Tot 3 uur. Was opzich wel leuk want er was een brunch vanwege moederdag..
Daarna naar papa, mama, Mariëlle & Marco gegaan nog even met hun gegeten en daarna naar het vliegveld gebracht en uitgezwaaid.. Toen we thuis kwamen konden we gelukkig onze autosleutel ophalen bij de receptie! Daarna lekker thuis gegeten en daarna zouden we naar de film gaan. Fast 5. Was echt super leuk!! Alleen kreeg ik tijdens de film een sms dat papa, mama, Marco & Mariëlle niet zouden gaan vliegen! Ze zouden in het Holiday Inn slapen en de volgende ochtend vroeg vliegen.. Dus of we nog uitgingen! En dat hebben we natuurlijk gedaan.. Eerst nog eventjes naar Moomba en daarna naar de oude molen. Was heel gezellig!

Maandag waren we vrij en was de fam dus weg.. :( Maarja, Cornelie en ik zijn naar het strand gegaan.. 's avonds gekookt en gezellig gezeten..

Dinsdag gingen we naar Oranjestad.. Heb wat souveniertjes gekocht en een jurkje!:) Daarna lekker bij het zwembad gelegen en 's avonds gingen we bbq'en.. Dat was heel gezellig, hebben we wat nieuwe meiden leren kennen.. Daarna nog eventjes gezellig gezeten met elkaar op Blue Village..

Woensdag moesten we weer werken en hebben we eerst heerlijk lang uitgeslapen.. Toen dus werken en 's avonds daarna weer naar bed ahha..

Donderdag (vandaag) zouden we vroeg weg gaan om te gaan jetskiën, maar het regende dus dat ging niet door.. Lekker uitgeslapen dus maar en daarna werken.. Waren gelukkig eerder vrij want het was zo ongelofelijk rustig! En dan zit ik nu dus dit verhaal te typen buiten, terwijl ik inmiddels denk ik wel 20 muggenbulten heb gekregen.. Maarja dat heb ik allemaal voor jullie over natuurlijk! haha

Verder tot nu toe 2 x wakker geworden van een hond die aan het blaffen was naar een kat.. Heel vervelend, helemaal omdat je de enige bent die m hoort aangezien iedereen verder in coma ligt van de alcohol, en je dus zelf die kat/hond moet weg jagen.. Maarja, dat overleven we ook wel weer haha..

Verder niet zoveel te vertellen en weer een muggenbult erbij.. dus ik stop maar haha..

XXXX



  • 14 Mei 2011 - 13:49

    Joyce :

    Heey Maartje,
    Leuk om iedere keer je verhalen weer te lezen! Zo te lezen heb je het erg naar je zin,
    Leuk, lekker vaak uiteten;)maar jammer van al die auto pech zeg... ondanks zo te lezen nog wel veel gezien!
    Veel plezier en genietse!
    XxJoyce

  • 15 Mei 2011 - 17:08

    Laura, Abcoude:

    Hee meis! Wat een avonturen hebben jullie weer beleefd, haha! Je verslagen worden ook steeds langer! :D Ik ben ook naar the fast and furious 5 geweest, echt een gave film inderdaad! Ik ga nu weer gauw je nieuwe foto´s bekijken! Dikke smakkerd! xx

  • 16 Mei 2011 - 15:06

    Je Zusss! :

    HA HA HA , DIE HOND OOK !
    is het nou nog een keer gebeurt. xd
    mis je ons al wel een beeeetje?
    ik ben eindelijk weer in het ritme hoor, het duurde wel 3 dagen!
    MAARTJE, MORGEN ME AUTOLES, BEN ZENUWACHTIG, HAHA!
    denk je wel aan me?? hier 4uur, daar 10uur in de ochtend, niet vergeten he! (waarschijnlijk lees je het toch veel later, maar het gaat om het idee)
    VERDER EEN LEUK VERHAAL!
    je was alleen vergeten over de half levende slang die we op de weg hadden gezien, over die leuke verhuurauto's en die arubaan, haha!!
    het is hier trouwens nu klote weer en ik ben bij me onderbuik (waar ik zo verbrand was) gigantisch aan het vervellen, JAMMEEEEEER !

    DIKKE SMAKKERD !

  • 17 Mei 2011 - 01:43

    Maartje:

    Tnx voor jullie berichtjes!:D Echt leuk om te lezen, anders krijg ik echt een idee dat ik dit alles voor niemand typ! haha

    Maar Marie, wat was er met de verhuurauto's en over welke arubaan gaat het? Echt mijn geheugen gaat hier achteruit!!! haha

    Kussssssssss

  • 19 Mei 2011 - 10:39

    Dianthaaa:

    Heeee!! Vet veel dingen gedaan man, leuk hoor!! Ik heb morgen examen dus druk ik ga daarna je een mail sturen! Leuk dat je mij mailtjes hebt gestuurd! DIkke kus!!

  • 20 Mei 2011 - 10:19

    Martjedenhartog@hotm:

    Lieve Maartje je verslag gelezen,en ik heb gemerkt dat je genoten hebt van het bezoek van je Pa en Ma en broer en Zus,leuk dat ze nu ook weten waar je leeft en werkt,je tijd zit er bijna alweer op ,jullie hebben het hele eiland verkend heb ik begrepen en de trouwdag van je Pa enMa gevierd,leuk hoor,zo ver weg en toch zo dichtbij,Lieve Maartje nog fijne dagen toegewenst en tot schrijfs van Opa en Oma.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Aruba, Oranjestad

Stage Aruba!

Recente Reisverslagen:

19 Juni 2011

Aller laatste verslag...

13 Juni 2011

Één na laatste verslag!

29 Mei 2011

tm 29 mei

23 Mei 2011

T/m zondag 22 mei

13 Mei 2011

Van maandag tot de week erop donderdag
Maartje

Actief sinds 21 Maart 2011
Verslag gelezen: 121
Totaal aantal bezoekers 14636

Voorgaande reizen:

08 Mei 2015 - 09 November 2015

Australië

07 Februari 2015 - 07 Mei 2015

Zuid-Afrika

18 Maart 2011 - 16 Juni 2011

Stage Aruba!

Landen bezocht: