Aller laatste verslag... - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Maartje Hartog - WaarBenJij.nu Aller laatste verslag... - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Maartje Hartog - WaarBenJij.nu

Aller laatste verslag...

Door: mdenhartog

Blijf op de hoogte en volg Maartje

19 Juni 2011 | Aruba, Oranjestad

Nou toch nog maar even tijd gemaakt om een klein verslagje te typen over de laatste 3 /4 dagen..

Maandag gingen we dus naar Curaçao. We moesten om kwart over 5 uit bed en werden om kwart voor 6 weg gebracht door Bas. Na een hele korte vlucht in een mini vliegtuig waar max 34 passagiers in kunnen waren we op Curaçao! Eerst moesten we wachten op onze tour guide. Toen werden we gereden naar Willemstad, en meteen merkte we al op dat alles groener leek dan op Aruba. Toen we in Willemstad waren werd ons eerst de natuurlijke haven 'Schottegat' laten zien, aan deze haven ligt de beroemde handelskade en er "ligt/drijft" de Emmabrug/pontjesbrug. De handelskade is echt heel mooi! hele mooie herenhuizen maar dan in allerlei mooie kleuren! Net Amsterdam in kleuren!:) Daarna werd ons een speciaal hotel laten zien. Dit hotel was speciaal omdat een man een hele wijk heeft opgekocht en dit helemaal opgeknapt en daarvan een groot hotel van gemaakt met casino, 2 zwembaden, een museum, terrasjes, parkje en meer. Er was zelfs nog één huisje dat ze hebben gelaten als het al was. Het opknappen van de wijk heeft heel veel geld gekost omdat alle huizen in Willemstad zijn gebouwd van koraal, en daardoor laat de verf snel los omdat het "ademt". Daarna zijn we naar een uit kijk punt gereden en hebben we wat mooie foto's gemaakt van de Julianabrug. Daarna nog 2 uit kijk punten waar we kans hadden om schildpadden en dolfijnen te zien, maar helaas allebei niet gezien..:( Bij het 2e punt was ook een grot en de zee sloeg daar heel hard tegen de rotsen aan, wat er heel mooi uitzag! Daarna zijn we doorgereden naar een strandje waar we mochten zwemmen, was echt super mooi! Echt het water is zoveeel meer helder dan op Aruba! We zwommen ongeveer 5meter diep en we konden nog de vissen op de bodem zien zwemmen! Op een gegeven moment schrok Ronald zich dood! Dacht dat er een hele grote vis aankwam, dus ik en Michelle kijken, en schrokken ook, ik nog een keer goed kijken, bleken het een stuk of 5 kleine vissen te zijn die heel dicht bij elkaar zwommen! haha.. Na het zwemmen zijn we doorgereden naar een ander strandje waar we konden snorkelen en kans hadden om een schildpad te zien.. Maar jeetje, het snorkelen is zo mooi daar! zo mooi koraal en mooie vissen! Hele tijd op zoek naar een schildpad natuurlijk, maar die konden we eerst hele tijd niet zien, en net toen we het opgaven opdat het ook zo'n beetje tijd zou zijn, zag Cornelie er één! Dus zij schreeuwen: RONALD SCHILDPAD!! Dus wij als een malle die kant op zwemmen! Had er echt kramp van haha, en toen ik daar aankwam, waren er meteen stuk of 10 touristen! haha Hadden allemaal gehoord wat Cornelie schreewde! Maar toen was de tour afgelopen, en werden we in Willemstad afgezet. Daar hebben we eventjes in wat winkeltjes rond gekeken en daarna op terras wat gegeten.. Daarna moesten we alweer met de bus naar het vliegveld toe. Rond half 10 waren we alweer terug op Blue Village. Toen nog wat dingetjes in de koffer gepakt en vroeg naar bed.

Dinsdag ben ik vroeg uit bed gegaan om samen met Ronald was op te halen, eventjes langs arkefly te gaan om nog wat vraagjes te stellen en een souvenir op te halen.. Toen we terug kwamen ben ik meteen weer weggegaan om cadeautje te kopen voor Mariëlle en de laatste souvenirs.. 's middags nog wat dingen ingepakt en rustig aan gedaan.. 's Avonds zijn Michelle, Ronald en ik naar Ronald zijn werk, Yemanja uiteten geweest.. Dat was heel lekker! Daarna zijn we nog naar casino geweest om geld om te wisselen naar dollars want florijnen nemen ze in Nederland niet aan.. Toen hebben we natuurlijk nog eventjes wat gespeeld, en in eerste instantie had ik geen win/verlies. Maar toen drukte ik bij een apperaat op knop en toen kwam er 4,50 dollar uit!:D Daarna gingen we naar huis en ben ik naar bed gegaan.

Woensdag was onze laatste dag alweer! Eerst gingen Cornelie en ik naar het werk om onze check op te halen, daarna hebben we dat omgewisseld in dollars en daarna hebben we onze auto ingeleverd.. Toen snel naar huis om alles op te ruimen, douche, eten en weg gaan.. Maar helaas, toen ik mijn koffer op slot wou doen kon dat niet! Verdorie, was koffer sleutel vergeten, die zat nog aan de auto sleutel!! Gelukkig was er nog iemand op Blue Village die me even snel heen en weer heeft gebracht en toen ik terug kwam was Cornelie bijna klaar met alles opruimen.. Toen dus snel borg opgehaald en naar het vliegveld.. Daar gewacht tot we gingen vliegen, bleek dat we uur vertraging hadden! Tussendoor nog een tussenstop op Curaçao en daar werd ons verteld dat we het uur alweer hadden ingehaald! Mooi dus, achteraf landde we om normale tijd in Nederland! Daar super blij om Chris te zien natuurlijk!:D En op naar Zeewolde om daarna naar Eindhoven te gaan naar Guus! :D

Nou dit was alweer mijn laatste verslag, hoop dat jullie mijn verslagen leuk hebben gevonden! Hoop jullie snel weer te zien in Real life! Jullie kunnen mij alleen niet bellen/smsen op mijn Nederlandse nummer want mijn sim-kaart is kapot.. Ga morgen kijken of ik een nieuwe kan krijgen..

Kusss, tot snel!:D