De eerste dagen.. - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Maartje Hartog - WaarBenJij.nu De eerste dagen.. - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Maartje Hartog - WaarBenJij.nu

De eerste dagen..

Door: mdenhartog

Blijf op de hoogte en volg Maartje

22 Maart 2011 | Aruba, Oranjestad

Hallo iedereen, heb ik dan ook EINDELIJK internet!! Dus hier even een verslagje van wat er de afgelopen tijd is gebeurt..
Vrijdag was het dan zover, op weg naar Aruba! Om half 12 vertrok het vliegtuig dus om 10 over 6 moesten we al uit bed!:O De vliegreis was lang, zoals verwacht:P haha, heb alleen helemaal niet kunnen slapen dus waren best wel moe! Toen we uit het vliegtuig kwamen voelde het meteen al heel benauwd en warm, toen moesten we door de douane, dat was best wel spannend want we moesten liegen, we moesten zeggen dat we op vakantie gingen voor twee weken, maar dat ging gelukkig goed. Maar toen we naar buiten keken na de koffers ophalen regende het! En niet een beetje maar een beste tropische bui! Dus eerst maar even wachten en hopen dat het snel ophield. Maar dat deed het dus niet! Toch maar de auto in, en onderweg leken we soms wel een boot! Er zijn namelijk geen riolen op Aruba omdat het bijna nooit regent. Maar op sommige plekken stond er dus wel 30 centimeter water! Toen we bijna onze eindbestemming hadden bereikt, ging het mis! De auto stopte ermee en ging niet meer aan, motor verzopen.. Toen we dan eindelijk bij het appartement aankwamen was dat één grote ramp! Het appartement voor mij en Cornelie was echt smerig en nat! Het raam van onze slaapkamer had gelekt door de vele en harde regen, en er lag gewoon hagedissen stront onder ons bed! Verder lagen er overal door ons appartement dode mieren en andere viezigheid ook hadden we geen linnen voor de bedden! Dat was dus behoorlijk zeuren bij de receptie en die man vertelde ons dat het niet normaal was maar dat hij er niks aan kon doen!:O Wij dus best wel pissig! We waren natuurlijk moe en hadden nog vrijwel niks gegeten.. Ook hadden Cornelie en ik nog niet al onze koffers want die had de vrouw van Jan Schaafsma in haar auto omdat het niet allemaal bij hem in de auto paste.. Toen we bijna naar bed gingen keek Cornelie nog even in de klerenkast, en daar zat een hagedis!:O En ook nog best een grote!:O Gelukkig hebben we hier buurjongens!:P haha, die hebben m eruit gegooid.. De eerst nacht hebben we niet zo goed geslapen omdat we hele tijd het idee hadden dat er beesten in ons bed zaten..(A)
Zaterdag waren we dan ook om 9 uur alweer uit bed.. Toen kwamen we er achter dat de douche hier dus alleen koud water heeft! Gelukkig liggen hier de leidingen vlak onder de grond dus is het water lauw, maar dus ook het drinkwater.. Hebben we de hele dag niet zo heel veel gedaan, we hebben ervoor gezorgd dat ons appartement schoon gemaakt was, hebben boodschappen gedaan en aan het zwembad gelegen. ’s Avonds hebben we spaghetti gegeten en gezellig gezeten.
Zondag waren we weer om 9 uur wakker en zijn we eerst het zwembad in gesprongen! Zelfs nog 6,10 florijnen gevonden! Haha (is ongeveer 2,50 euro) Daarna gingen we ons klaarmaken om naar het strand te gaan, we hebben hele dag aan het strand gelegen in de schaduw, maar alsnog een beetje verbrand… Gisteravond zijn we nog even ‘uit’ geweest, gingen ergens een drankje doen.. Toen kwamen er allemaal Amerikanen bij ons zitten, was wel gezellig.. Zijn daarna nog even met een paar van hen naar het casino geweest en 41 dollar gewonnen!:O
Vanochtend moesten we om 10 uur bij het Holiday Inn zijn, zouden we rondleiding krijgen en papieren in orde maken. Kwamen we daar was degene met wie we een afspraak hadden bij de dokter.. Dus we hebben niet zoveel gehoord, we hebben alleen onze kleding maten doorgegeven en even rond gekeken.. Nu eindelijk internet, maar alsnog niet zoals we hadden verwacht, we dachten we met één internet kaartje omstebeurt online konden komen, maar blijkbaar zit ie dan dus meteen gekoppeld aan je laptop.. (ik ben de gelukkige, ik kan nu altijd op internet.. Maar moet nu dus wel mijn laptop uitlenen aan Cornelie..)

• 22 Maart 2011 - 16:22

Marielle:

LEKKEEEEEEER.
    balen van het begin joh. maar de regen die nu valt, valt de rest van de maanden niet zullen we dan maar zeggen! hahaaa. vandaag je eerste werkdag gehad? hoe zijn je eerste werkdagen? ochtend, middag of avond? heb je nu wel een rondleiding gehad?
    geweldig joh, dat je 41 dollar hebt gewonnen, hoeveel is dat in euro's dan? kan je er een nieuwe bikini van kopen? haha!
    ik ga nu even je volgende bericht lezen, hihi!
    heb er nu al zin in.

KUUUUUSS (L)

• 22 Maart 2011 - 18:10

Ellie:

Leuk verhaal Maartje! Dat is wel het laatste dat je verwacht als je naar zonniger oorden afreist: REGEN ;)

• 04 April 2011 - 14:17

Dianthaap: