woensdag t/m maandag - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Maartje Hartog - WaarBenJij.nu woensdag t/m maandag - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Maartje Hartog - WaarBenJij.nu

woensdag t/m maandag

Door: mdenhartog

Blijf op de hoogte en volg Maartje

29 Maart 2011 | Aruba, Oranjestad

Nou eindelijk laat ik dan weer iets van me horen.. Was de laatste dagen best wel druk namelijk, en heb spijtig nieuws, want de lader van mijn laptop is ermee gestopt.. Daarom leen ik nu hele tijd laptop van Michelle, Cornelie of Ronald..

Woensdag hebben we 's ochtends een duik in het zwembad genomen en later moesten we weer werken, vanaf 3 uur. Maar we moesten eerder komen om nog wat te regelen met onze werkkleding (dat ziet er niet uit dus weet niet of er een foto komt..) Werken was heel erg rustig dus niet zoveel fooi binnen, 7 dollar, maar dat wel van 5 tafels totaal! haha. 's Avonds zijn Cornelie en ik uit geweest, was een gezellige Arubaanse tent! Daar betaalde we 20 dollar voor 2 cola, en toen hield de barkeeper dit heel lang vast, dus kregen we idee dat we geen wisselgeld zouden krijgen! Dus wij dachten al, dat is wel heel erg duur! Maar die barkeeper was dus briefje helemaal aan het opvouwen tot 1 bij 1 mm en toen gaf ie het terug! Dus gratis drankjes!:D

Donderdag gingen we vroeg uit bed om even een duik in het zwembad te nemen en daarna hebben we tientallen autoverhuurbedrijven gebeld.. Uiteindelijk dan een niet al te duur bedrijf gevonden, konden we de volgende dag langs gaan. naar het autoverhuurbedrijf te gaan. Daar kregen we de auto te zien, maar toen bleek dat we officieel 21+ moeten zijn om een auto te huren, want anders waren we niet goed verzekerd. Dus wij balen want moesten we weer een ander bedrijf gaan zoeken.. Maar toen maakte die man even een belletje en bleek dat we de auto wel konden huren als de auto een nummerplaat kreeg met een a (staat voor local) ipv een nummerplaat met een v (staat voor verhuur) Maar dat kon dan pas die dag erna geregeld worden maar we moesten dan wel alvast borg betalen zodat hij zeker wist dat ie het niet voor niks zou doen. Maar wij hadden natuurlijk dat geld niet mee, dus moesten we gaan pinnen. Die meneer zei ons dat het 5 hoogstens 10 min lopen zou zijn en bij het postkantoor. Kwamen we bij het postkantoor, bleek dat daar geen pinautomaat zat en dat we nog 10 minuten moesten lopen. Maar inmiddels was het al best laat en hadden we nog niet geluncht. Dus na het pinnen hebben we eventjes snel gegeten en toen zijn Michelle en Bas samen naar Blue Village terug gegaan omdat zij anders te laat voor werk zouden komen (Cornelie, Ronald en ik hadden vrij).
Toen hebben wij dus de borg afgegeven en zijn met de taxi naar de supermarkt gegaan. Toen was het al etenstijd. Daarna even gedoucht en gezellig thuis gezeten.

Vrijdag waren Cornelie, Michelle en ik vrij.. Cornelie en Michelle gingen naar het strand en Ronald & ik zouden de auto's op gaan halen. We hadden gevraagd hoe laat dat ongeveer kon en ze hadden ons verteld 2 uur, dan had Ronald het nog kunnen redden om te gaan werken. Maar om 2 uur hadden wij nog steeds niks gehoord van hen, en eindelijk rond 4 uur kwamen ze dan aanrijden, maar toen zou Ronald het al nier meer redden! Dus toen zijn we gaan pinnen en hebben we daarna Ronald afgezet bij zijn werk. Toen ben ik met die meneer meegegaan en heb ik de auto gehuurd. Toen ik thuis kwam was het alweer 5 uur en kwamen Cornelie en Michelle ook net terug van het strand. Toen zijn we boodschappen gaan doen bij de Super Food, dat is echt een fantastische winkel! Allemaal Nederlandse producten, Jumbo merk! Echt zo lekker om gewoon spaghetti van honig te kunnen eten.. haha Maar toen we weg zouden rijden deed de auto het niet! Toen kwamen er dus wat jongens en die gingen de auto aanduwen want hij stond midden op de parkeerplaats! Toen ie weer geparkeerd stond zeiden ze dat ik het maar nog een keer moest proberen, en toen deed ie het opeens! Wat bleek nou achteraf, ik had de auto al in de achteruit gezet, en bij een automaat kun je dan geen contact maken! Ja weet ik veel...(A) haha Toen gingen we eten en hebben we 's avonds nog even gezellig in appartement gezeten.

Zaterdag ochtend hebben we zoals altijd eerst een duik in het zwembad genomen.. En daarna hebben we Bas, Michelle en Ronald naar het autoverhuur bedrijf gebracht en toen hebben we ook een een gordel gekregen aan de passagiers kant.. En om drie uur moesten we weer werken, dat was wel heel leuk want het was best wel druk, ik had dan ook een drukke station en kreeg 18 dollar en 5 florijnen fooi!:D

Zondag ochtend weer gezwommen in het zwembad, al was het wel wat bewolkt dus wat koud.. Daarna heb ik een paar korte mailtjes naar huis en Chris gestuurd, want die waren ook aardig ongerust omdat ik niks van me had laten horen(A), nu maar afgesproken om om de dag een mailtje te sturen ook al staat er alleen in dat ik nog leef..(A)
Daarna moesten we weer werken vanaf 3 uur en was het weer aardig druk, 17 dollar fooi:) Na het werk heb ik eventjes een wat langere mail gestuurd naar thuis en Chris en daarna gingen we uit! Was echt super gezellig! Maar de drank viel niet zo goed(A) ahha, na 2 wijntjes gewoon al aangeschoten! waarschijnlijk door het weer en doordat ik zo vroeg had gegeten (5 uur) En het eten was niet zo lekker, heb broodje met kipnuggets gegeten en ijs toe..(A)

Vandaag gingen we 's ochtends eerst naar de belastingdienst (dat was een opgave om die te vinden...) Toen we daar dan ook EINDELIJK aankwamen, was er net een lunchpauze! Dus konden we nog niet naar binnen!Toen besloten we maar om naar autoverhuur bedrijf te gaan, want de binnenspiegel was er vanaf gevallen, door de warme zon plakte de lijm niet meer. Maar dat was een enorme opgave om daar te komen! Vanaf de ene kant van Oranjestad naar de andere kant! Echt het is net een doolhof! We hebben echt wel een uur rond gereden! haha
Toen we daar dan eindelijk waren, werd ons verteld dat de lijm niet aanwezig was dus of we een andere keer terug konden komen... (nog steeds geen binnen spiegel dus...)
Daarna gingen we weer naar Blue Village en heb ik even met Chris en Mam geskyped, tijd gaat dan echt snel!:O Daarna zijn we naar het strand gegaan en hebben we een hele grote leguaan zien rennen! Nou dat ziet er echt heel komisch uit! hoop echt dat ik dat nog een keer kan flimen! haha Daarna zijn we nog even naar het noordelijkste puntje van Aruba gereden, daar hebben we ook mooie foto's gemaakt! Daarna gingen we nog boodschappen doen, en Michelle zou ons volgen omdat die de weg nog niet precies wist, maar toen ging ik door oranje bij het stoplicht en Michelle stopte.. Toen heb ik dus een rondje rond de rotonde gedaan, maar Michelle had dat niet door! Toen is ze dus helemaal verkeerd gereden! Ik en Cornelie voelde ons al vet schuldig, wij dachten zij komt nooit meer thuis! Maar opeens kwamen we elkaar tegen bij de supermarkt! haha
Vanavond dan nog gegeten, wat gelezen en nu zit ik dit allemaal te typen..(A)

Ik zal proberen om de volgende keer wat sneller weer een verhaaltje te typen, en we (Ronald, Michelle, Cornelie en ik) gaan een album aanmaken met foto's! de website is: http://www.mijnalbum.nl/index.php?m=upload&key=X8MBXWEE
Veel kijk plezier!

  • 29 Maart 2011 - 10:53

    Astrid:

    Wat maken jullie leuke dingen mee. Ik moest er erg hard om lachen. Lekker genieten hoor want voordat je het weet zit je weer in het vliegtuig terug. Groetjes van ons allemaal. Xx

  • 29 Maart 2011 - 12:10

    Chris:

    Voor dat toffe fotoalbum van jullie, moet ik inloggen?

  • 29 Maart 2011 - 18:16

    Annet:

    Dat klinkt erg leuk!!
    Heel veel plezier nog.
    En lekker bruin worden!

    Liefs,
    Annet

  • 30 Maart 2011 - 09:58

    Oma:

    Woensdagmorgen,fijn om weer wat over jou belevenissen te lezen.
    De tijd gaat vast heel snel bij jullie.
    Zijn er veel toeristen?
    Lijkt me heerlijk om zo de zee in te lopen. Werk ze en veel plezier .
    Van Opa en Oma.

  • 31 Maart 2011 - 20:17

    Carla:

    Hoi Maartje,
    Leuk om je verhalen te lezen. Wat een avonturen. Geniet maar lekker.
    Groetjes Carla

  • 01 April 2011 - 15:44

    Laura, Abcoude:

    Hee meis! Wat een super leuke verhalen en wat maken jullie veel mee! Volgens mij heb je het daar prima naar je zin! Ik ben benieuwd naar de foto´s, ga zo meteen kijken!
    Morgen is het weer `winkelzaterdag´, helaas dit keer zonder jou, maar we gaan kijken voor kleding voor jou!
    Dikke kus vanuit Abcoude!!!!

  • 04 April 2011 - 13:07

    Zus:

    HAHAHAHA, geniaaaaaal!
    ik had vorige week al naar de foto's gekeken, zo even kijken of er al meer is..
    je moet wel wat meer foto's van jezelf maken, want ik w il wel weten hoe bruin je bent!

    dikke kus je zus!

  • 04 April 2011 - 13:13

    Zus:

    ps. ik kan je foto's niet bekijken via mijn inlogding..

  • 04 April 2011 - 14:36

    Diantha:

    whoo je hebt best veel pech als ik het zo lees, al je verhalen. Zoals nu dat je lader ermee opgehouden is.
    Hilarisch met je auto-actie.. typisch jou!! hahaha
    haha grappig dat je zo aangschoten was, ik weet wel hoe dat gaat met jou! :P
    Ik ga nu de fotos bekijken, super grappig allemaal johh, echt tof! Have fun schatje!

  • 04 April 2011 - 14:38

    Dianthaap:

    Hoe log je in dan bij die fotos?

  • 04 April 2011 - 15:04

    Joyce:

    heey maartje, zo te horen heb je het naar je zin daar1, zou ik ook wel willen elke dag ff lekker zwemmen!, echt leuk om je verhalen te lezen, ik blijf je volgen! Veel plezier daar,
    XxXJoyce

  • 04 April 2011 - 18:34

    Lida:

    Hoi Maartje, ben je Jack Sparrow al tegengekomen??

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Aruba, Oranjestad

Stage Aruba!

Recente Reisverslagen:

19 Juni 2011

Aller laatste verslag...

13 Juni 2011

Één na laatste verslag!

29 Mei 2011

tm 29 mei

23 Mei 2011

T/m zondag 22 mei

13 Mei 2011

Van maandag tot de week erop donderdag
Maartje

Actief sinds 21 Maart 2011
Verslag gelezen: 114
Totaal aantal bezoekers 14642

Voorgaande reizen:

08 Mei 2015 - 09 November 2015

Australië

07 Februari 2015 - 07 Mei 2015

Zuid-Afrika

18 Maart 2011 - 16 Juni 2011

Stage Aruba!

Landen bezocht: